Dionica Medakovo – Ozimica jedna je od strateški značajnih kada govorimo o koridoru Vc koji prolazi kroz Federaciju, a plan je završiti sve radove, obezbijediti tehnički prijem i pustiti dionicu u upotrebu do kraja trećeg kvartala 2026. godine.
Ono što je važno je da se planira provođenje sporazuma o prijateljskom okruženju s opštinama kroz koje trasa prolazi – Tešanj, Maglaj i Žepče dostavili su prijedloge sporazuma. Javno poduzeće Autoceste FBiH objavilo je videozapis koji pokazuje kako radovi napreduju prema planu, a snimci iz vazduha prikazuju ključne faze izgradnje autoputa.
Alem Kovačević, šef projekta na izgradnji dionice Medakovo – Ozimica, podsjetio je kako je ova dionica ukupne dužine 22 kilometra, te je najveći projekat koji je do sada JP Autoceste Federacije implementirao.
„Trenutno se na cjelokupnoj trasi i svim objektima izvode radovi. Od osam velikih mostova, četiri su već završena, a četiri su u fazi izgradnje i završetak njihove izgradnje očekujemo na proljeće iduće godine”, kazao je on.
Pročitajte još:
- U cilju smanjenja zagađenja planirano preko pet miliona KM za ozelenjavanje autoputa
- Kreće gradnja posljednjeg dijela autoputa kod Sarajeva
- Hrvatska planira da gradi solarne elektrane uz autoput
Manje od 500 metara ostalo je do probijanja tunela Crni vrh, koji je dužine 2,2 kilometra, 60 odsto radova je završeno na regulaciji riječnih vodotoka koji su u ukupnoj dužini od 15 kilometara, dok je dužina izmještanja elektroinstalacija visokog, srednjeg i niskog napona, telekomunikacija, vodovodnih kolizija i kanalizacijskih kolektora blizu 100 kilometara.
„Trenutno se izvode radovi na izmještanju magistralne ceste M-17, odnosno priključka magistralne ceste s petljom Ozimica, i pohvalno je reći da nema nikakvih zastoja prilikom provođnja ovog dijela projekta”, dodao je.
Adis Skejić, glavni nadzorni inženjer za geotehniku, upućuje na činjenicu da na ovoj dionici postoje visoki zasjeci, njih 10, čija visina varira od 20 do 50 metara, a ono što je posebno specifično je što se inženjersko-geološki uslovi mijenjaju lokalno na maloj dužini te je nužno prilagođavati projektna rješenja uslovima na terenu. Na tri zasjeka su završene sve aktivnosti, a na sedam se aktivno radi, svi su u poodmakloj fazi, a očekuje se završetak zasjeka početkom sljedeće godine i najkasnije sredinom sljedeće godine.
Samir Hadžić, glavni nadzorni inženjer za trasu Medakovo – Ozimica, ističe kako je do sada uklonjeno humca širokog iskopa oko 1,5 milion kubika ili oko 73 odsto dogovorene količine, dok je dovučeno i ugrađeno nasipa oko 2,5 miliona ili 63 odsto ugovorene količine. Trenutno se, objasnio je, radi na armirano-betonskim nasipima i izradi zidova, širokom iskopu i izradi nasipa, u toku je i i izrada kolničke konstrukcije te je oko dva kilometra dionice pokriveno sa jednim ili dva sloja asfalta.
Izvor: Večernji.ba