Nebrojano novina obasipa se ne tako dobrim mišljenjima. Efikasan primjer su društvene mreže na kojima se objavljuju neprimjerene i riječi mržnje, popraćene neugodnim vizuelnim naslovnicama, što nas zabrinjavajuće navodi na pitanje – da li je to zaista odraz našeg društva u ogledalu? Djevojka koja je, predstavljajući svoju biografiju, u prvoj rečenici napisala “Milica Adamović: Živi, radi i pokušava da diše u Beogradu”, inspiracija je mnogima u ideji da drugačije doživljavamo svijet oko sebe i da skupljamo loše stvari, iz našeg okruženja u naše ruke jer bismo ih preoblikovali i dali im bolju vrijednost.
Završene osnovne i master studije na Biološkom fakultetu iz oblasti ekologije i zaštite životne sredine dale su Milici znanja koja se, zahvaljujući ljubavi prema ovoj sferi, dalje razvija i pokloni nauci. Međutim, kako kaže, shvatila je da polje njenog interesovanja nije nauka, koliko god da je voljela. To ju je odvelo na drugačiji put, na čijem početku je krenula u istraživanje u oblasti ekološke komunikacije, a nakon završenog kursa shvatila je da je to sfera u kojoj može primijeniti svoju ljubav prema nauci i znanju, te u svrhu informisanja šire javnosti.
– Problemi životne sredine su se komunicirali na, za mene, vrlo agresivan način, što je rodilo želju da se sve to prikažem kroz neku drugačiju prizmu. Željela sam da ljudima pojednostavim nauku i predstavim probleme, ali i rješenja za njih, na način koji mi više odgovara i za koji vjerujem da će odgovarati i određenoj ciljnoj grupi – objašnjava Milica.
I dok su društvene mreže pune sadržaja koji mlade generacije, pa čak i cijelo društvo, ne usmjeravaju uvijek na pravi put, Milica je donijela osvježenje na mreže. Kako je objasnila, nude mogućnost zbližavanja sa ljudima koje inače ne biste imali priliku upoznati.
U FOKUSU:
- EKOLOŠKA AMBASADA U ULICI KULTURE
- ESG U NAFTNOJ INDUSTRIJI – ODRŽIVO POSLOVANJE ZNAČI ODGOVORNOST
- ENERGETIK ENERGIJA OSVAJA REGIONALNO TRŽIŠTE
– Omogućavaju ljudima da se osjećaju kao da nisu sami. Na primjer, donedavno sam bila jedini vegan u svom okruženju. Zahvaljujući društvenim mrežama, sada poznajem još najmanje 30 vegana i osjećam se kao dio te zajednice, što je, na kraju krajeva, najvažnije da ljudi imaju osjećaj gdje pripadaju – kaže ona.
Sadržaj koji stvara posvećen je ekološkim temama, koje uključuju kapitalizam, održivu modu, energetsku efikasnost, veganstvo, ekološku pravdu, pravednu zelenu tranziciju, eko-manipulaciju i eko-anksioznost, te važnost očuvanja mentalnog zdravlja u doba klimatske krize, a takođe sa svojim voli da sa svojim pratiocima dijeli najnovije dobre vijesti iz Srbije, regiona i svijeta. Pokušava pronaći problem koji ciljna grupa ima, a zatim kroz praktične savjete ili duhovite sadržaje ponuditi rješenja na zanimljiv način. Iako svaka tema izaziva interesovanje, Miličino iskustvo je pokazalo da ljudi najbolje reaguju na teme eko-manipulacije (eng. greenwashing) i njenog prepoznavanja od strane pojedinih kompanija.
– Takođe, jedna od gorućih tema je i reciklaža, ali se na to ne fokusiram toliko, jer mi je važnija prevencija, odnosno da ne dođe do tog koraka, da nešto moramo reciklirati ili baciti. Recikliranje je najlakši korak (ako se tako može reći), a sve iznad toga su znatno više stepenice koje treba preći. Moj cilj je da ljudima taj prelazak preko viših stepenica bude što lakši – kaže Milica.
Većina njene publike su žene (82,4 odsto), koje su u njenoj starosnoj grupi (25–34). Kako je objasnila, oni su uglavnom ekološki osviještene, bez obzira na to u kojem sektoru privrede rade, od stomatologa do menadžerskog sektora u bankama.
Priredila: Katarina Vuinac
Tekst u cijelosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala ODGOVORNO POSLOVANJE