Najpoznatija drvena „folksvagen buba“ mijenja adresu

Foto: Energetski portal

Remek djelo u svijetu automobilizma, drvena „folksvagen buba“  iz Čelinca nakon višegodišnje pauze ovog ljeta ponovo će na put, ali i da promijeni adresu „stanovanja“. Djelo stolara Momira Bojića, koji je preminuo prije nekoliko godina, od tada stoji u garaži, skriveno od očiju javnosti. Vozilo nije palo u zaborav jer je bilo rado viđeno na ulicama Bosne i Hercegovine, ali i svijeta. Dolaskom toplih dana i vožnje u automobilima bez krova nismo mogli da se ne zapitamo gdje je čuvena buba, pa je ekipa Energetskog portala za sve znatiželjne provjerila šta je sa ovim simpatičnim automobilom.

Kako nam priča Nada, supruga poznatog stolara, nakog višegodišnjeg čuvanja automobila na kojem je pomagala u izradi, teška srca se odlučila za prodaju.

„Neće mi biti svejedno da prodam auto, ali šta ću da tu više stoji i propada. Kada gledam u auto kao da Momira vidim tu. Kada je istekla registracija, nakon njegove smrti, tada sam odjavila i nije išla dalje od ispred garaže. I sada izgleda kao prije, ponekada očistim prašinu. Akumulator je izvađen, jedna guma je izduvana, a vjerujem da će kupac iz Federacije dobro paziti ovakav auto“, kaže ona i ističe da o cijeni ne želi da priča.

Foto: Energetski portal

“Buba” je iz fabrike izašla 1975. godine, a prije više od deset godina ova je obložena sa 21.000 drvenih pločica koje su zanitovane u lim i izgledaju kao ljuske. Tako „ukrašena“ izazivala je pažnju gdje god se pojavi, a vlasnik je za svoje djelo dobijao samo riječi hvale. Prilika za prodaju bilo je mnogo, ali ih je Momir redom odbijao.

„Ponuda da prodamo „bubu“ smo imali još dok nije bila završena, od prvih pločica koje smo postavili već se vidjelo kakav će to auto da bude. Jedan kupac je htio da da kaparu i da mu Momo javi kada završi, ali on nije htio jer je radio za svoju dušu i htjeli smo da je mi imamo“,  priča nam Nada, dok gledamo još uvijek garažiranu bubu u Bojićima kod Čelinca.

Pročitajte još:

Najveća cifra koja im je nuđena je milion dolara, koje je bio spreman da iskešira jedan Arap, i možda bi otišla po toj cijeni ali potencijalni kupac je umro. Godine 2013. „folksvagenova buba“ bila je glavna atrakcija na sajmu automobila u Esenu, u konkurenciji luksuznih automobila.

Foto: Energetski portal

Uređivanju ovog unikatnog automobila Bojići su posvetili više od godinu dana, te su osim spolja „bubu“ ukrasili i unutra. Sve je od drveta, od volana, retrovizora, svjetala, antene, mjenjača, pa do najsitnijih detalja, a za vožnju u njoj izrađen je i specijalan kačket od drveta.

Prva “buba” u kabrio verziji je napravljena 1949. godine, a ova 26 godina kasnije.

Vrijeme se malo ustabililo, taman za vožnju „bubom“, pa očekivati možemo da ovaj jedinstven auto vidimo u vožnji uskoro.

Jasna Dragojević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti