I dok u Evropi preovladava mišljenje da je tražnja za električnim vozilima u opadanju, novi brifing objavljen od strane Transport & Environment, pokazuje da je ono pogrešno, a da je trenutna stagnacija zapravo očekivana već nekoliko godina.
Brifing pod nazivom Stagnacija i rast: evropsko tržište električnih vozila (eng Stagnation and growth: the European EV market), analizira na koji način regulativa Evropske unija i strategije proizvođača automobila utiču na tržište električnih automobila.
Kako se objašnjava, regulacija Evropske unije o emisijama CO2 za automobile, sprovodi se u petogodišnjim ciklusima, zbog čega proizvođači prave taktike, a što dalje dovodi do ciklusa ubrzanja i stagnacije tržišta.
Proizvođači automobila teže da prodaju vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem, kao i skuplje modele električnih, sve dok to mogu, odnosno do posljednjeg trenutka usklađivanja sa zakonskim zahtjevima. Kako se navodi, proizvođači se fokusiraju na ostvarenje profita prodajom skupljih električnih vozila, a masovniju prodaju po pristupačnijim cijenama odgađaju do posljednjeg momenta, zbog čega je došlo do visokih cijena i usporenja širenja ovog tržišta.
Pročitajte još:
- FIAT PREDSTAVIO NOVI ELEKTRIČNI MODEL KOJI ĆE SE PROIZVODITI U SRBIJI
- HONDA I MITSUBISHI UDRUŽUJU SNAGE, CILJ OPTIMIZACIJA TROŠKOVA ELEKTRIČNOG VOZILA
- EVROPSKA KOMISIJA NAJAVILA DODATNE CARINE NA UVOZ KINESKIH ELEKTRIČNIH VOZILA
Očekuje se da će poslije 2025. godine doći do porasta prodaje ovih vozila, kako bi proizvođači uspjeli da ispune ciljeve u vezi sa emisijama CO2. Štaviše, u planu je da se u naredne dvije godine lansira deset pristupačnih modela koji će biti proizvedeni u Evropi.
Ono što zabrinjava, jeste poziv da se ukine cilj da do 2035. godine svi novi automobili budu sa nultom emisijom u Evropskoj uniji. Ovo bi dovelo do zaustavljanja investicija, a smanjena bi bila i konkurentnost evropske automobilske industrije u odnosu na ostale globalne.
Ukoliko dođe do oslabljenja regulativne Evropske unije, ili da se odloži plaćanje kazni za usklađivanje za 2025. godinu, dovodi se u rizik i pitanje klimatskog programa i pravila Evropske unije.
Energetski portal