Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donijelo je na današnjoj sjednici Odluku o privremenoj obustavi i privremenom smanjenju carinskih stopa za uvoz novih električnih i hibridnih automobila.
Usvajanjem nove odluke, do kraja 2024. godine, ukinute su carine na uvoz električnih automobila u Bosni i Hercegovini i značajno smanjene carinske stope sa 15 na pet posto za uvoz hibridnih automobila, čime se stvaraju uslovi za masovniji uvoz ovih vozila.
,,Ova mjera je konkretna finansijska podrška građanima, kao i javnom i privatnom sektoru za kupovinu i uvoz ove vrste automobila, smanjenje zagađenja zraka, bolju zaštitu životne sredine uz povećanje bezbjednosti saobraćaja, te otvaranje novih radnih mjesta na ovlaštenim dileri ili usluge i ulaganja u razvoj električnih punjača. Na ovaj način želimo doprinijeti dekarbonizaciji kao jednom od ključnih stubova Zelene agende za Zapadni Balkan u borbi protiv klimatskih promjena”, saopšteno je iz Vijeća ministara BiH.
Prošle godine je uvoz električnih vozila u BiH povećan više od tri puta u odnosu na 2022. godinu.
Vrijednost uvezenih električnih vozila u 2023. godini iznosila je 18,6 miliona konvertibilnih maraka (KM), a riječ je o 240 vozila, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje BiH. Najskuplji uvezeni automobil je Mercedes Benz Maybach sa 6.804 matica, koštao je nešto više od pola miliona KM, a njegov vlasnik je samo za dažbine platio 85.768 KM. Na drugom mjestu među najskupljim modelima su Ferrari, Porsche i još nekoliko Mercedesa.
Godinu dana ranije, 2022. godine, vrijednost uvezenih automobila iznosila je 4.078.926 KM, a riječ je o 69 vozila. U BiH je 2021. godine uvezeno 50 električnih vozila, a 2020. samo 12.
Kada je riječ o hibridnim vozilima, vlasnici su za njih izdvojili oko 97,6 miliona KM, a prošle godine uvezeno je 1.512 novih i 362 rabljena vozila. Godinu dana ranije, 2022. godine, u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 610 hibridnih vozila. U Bosni i Hercegovini trenutno postoji 320 punjača za električna vozila, od kojih je petnaest brzih, najviše u Sarajevu, Banja Luci, Mostaru i Tuzli. U odnosu na zemlje Evropske unije, Bosna i Hercegovina zaostaje u izgradnji punionica i kupovini električnih automobila.
Energetski portal