Kompanije Charge&GO i Schneider Electric realizovale su prvi projekat dinamičkog upravljanja opterećenjem na električnom punjaču na lokaciji OMV Lapovo Jug.
Novom saradnjom obje kompanije još jednom potvrđuju svoju lidersku poziciju na tržištu e-mobilnosti i predanost uvođenju održivih rješenja, budući da ovaj projekat predstavlja model za budućnost punjačke infrastrukture gdje se pametno upravljanje resursima kombinuje sa ekološkom odgovornošću.
Nakon obavljene analize potrošnje na lokaciji i neophodnih priprema, Charge&GO je početkom maja uspješno pustio u rad DC punjač snage 120 kW, gdje je primijenjen i napredni sistem EcoStruxure EV Charging Expert with Dynamic Modes, koji služi za dinamičko upravljanje opterećenjem – LMS (Load Management System). Proizvođač punjača kao i uređaja LMS je renomirana kompanija Schneider Electric, a sistem je implementiran na jednoj od najfrekventnijih benzinskih stanica OMV Lapovo jug, na auto-putu E-75, u smjeru ka Nišu.
Koristi primjene LMS-a
Inovativni uređaj LMS u realnom vremenu prati potrošnju kompletne benzinske stanice, uključujući sve potrošače priključene na glavni razvodni orman (GRO). U GRO su postavljeni strujno-merni transformatori, koji mjere ukupnu potrošnju objekta. Na osnovu tih informacija, uređaj EcoStruxure EV Charging Expert kontinuirano analizira situaciju i u skladu s tim upravlja maksimalno dostupnom snagom koju punjač koristi za punjenje vozila.
U FOKUSU:
- YugoHrana – dijeljenje empatije i viškova sa tanjira
- Globalni standard za ekološku odgovornost industrije kakaa
- Dvije i po decenije borbe za čistu budućnost
Ključna prednost ovog sistema sastoji se u tome što punjač postaje sekundarni potrošač, energija se u prvom redu dodjeljuje osnovnim potrošačima kao što su frižideri, klima-uređaji, ventilacija i ostala oprema, dok se samo višak energije koristi za punjenje električnih vozila. Time se osigurava stabilnost elektroenergetskog sistema objekta, bez prekoračenja ugovorene snage.
Osim toga, benzinska stanica je djelimično snabdjevena električnom energijom sa solarnih panela postavljenih na krovu objekta, što dodatno doprinosi efikasnosti i ekološkoj održivosti sistema. U toku dana, energija dobijena iz solarne elektrane koristi se za potrebe stanice i punjenje vozila, čime se smanjuje potrošnja energije iz distributivne mreže i doprinosi smanjenju emisije CO2.
Ovo je prvi projekat u Srbiji koji omogućava dinamičko upravljanje raspoloživom energijom i njeno pametno usmjeravanje ka električnom punjaču, čime se omogućava optimalno korišćenje ograničenih energetskih resursa. Ovo je danas od izuzetne važnosti s obzirom na sve veća ograničenja i pritiske na elektroenergetsku mrežu.
Naposlijetku, treba naglasiti da primijenjeno rješenje može biti idealno za sve objekte sa promjenljivim energetskim opterećenjem, kao i za one koji posjeduju sopstvenu proizvodnju električne energije putem solarnih panela, jer se tako maksimalno koristi raspoloživa energija i smanjuje zagađenje. U takve objekte spadaju i benzinske stanice, tržni centri, hoteli, logistički centri i poslovne zgrade. Sistem je modularan i skalabilan, pa se lako može prilagoditi potrebama različitih korisnika i kapacitetima objekata.
Ana Spasojević
Tekst je objavljen u Magazinu Energetskog portala ČISTA ENERGIJA