Novo otkriće: Ekološko mlazno gorivo iz biljnog otpada

Istraživači sa Državnog Univerziteta Vašington (WSU) razvili su inovativnu metodu za proizvodnju ekološki prihvatljivog mlaznog goriva koristeći biljni otpad bogat ligninom.

Foto-ilustracija: Unsplash (Mika Ruusunen)

Lignin je čvrsta supstanca i prirodni polimer koji se nalazi u biljkama i doprinosi njihovoj čvrstoći. Otporan je na UV zrake, vlagu, bakterije i gljivice te daje stabilnost drvetu. Nakon žetve, veliki dio poljoprivrednog otpada, poput stabljika, lišća i klipova kukuruza, sadrži upravo lignin. Umjesto da se ovaj otpad jednostavno baci ili spali, što je uobičajena praksa koja dodatno doprinosi zagađenju vazduha, naučnici spomenutog univerziteta razvili su metodu kojom se lignin pretvara u mlazno gorivo.

Proces koji su razvili razlaže lignin na manje dijelove i uklanja kisik, što stvara gorivo koje avioni mogu koristiti. Održivo gorivo dobiveno iz lignina može zamijeniti fosilna goriva, koja su glavni uzrok emisije štetnih plinova poput ugljikovog dioksida (CO2) i dušikovih oksida (NOx), koji značajno doprinose aerozagađenju, budući da avioni koriste ogromne količine goriva i ispuštaju velike količine ugljikovog dioksida, što doprinosi globalnom zagrijavanju.

Pročitajte još:

Lignin je idealan kandidat za proizvodnju održivog goriva iz nekoliko razloga. Prvo, već je prisutan u velikim količinama u poljoprivrednom otpadu, što znači da se može iskoristiti materijal koji bi inače bio odbačen ili spaljen.

Drugo, lignin može stvoriti gorivo koje je po svojim karakteristikama slično fosilnim gorivima koja se trenutno koriste u avijaciji. To znači da avioni mogu koristiti ovo gorivo bez modifikacija motora ili infrastrukture. Ovakvo tzv. “drop-in” gorivo omogućava lakšu tranziciju ka održivijoj avijaciji.

Globalna potrošnja zračnog goriva bila je gotovo 100 milijardi galona u 2019. godini, kako se navodi i u istraživanju, a potrošnja će vjerovatno nastaviti rasti iz godine u godinu. Ovakvi procesi ne samo da smanjuju aerozagađenje, nego koriste otpadne materijale koji bi inače ostali neiskorišteni. Kada bi se ova tehnologija dalje razvijala i primijenila na komercijalnom nivou, mogli bismo svjedočiti velikom napretku ka održivom razvoju u vazduhoplovnoj industriji.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti