Edin Forto, ministar komunikacija i saobraćaja Bosne i Hercegovine sastao se u Sarajevu s Majom Vukićević, ministricom saobraćaja Crne Gore s kojom je između ostalog, razgovarao o izgradnji novog međudržavnog mosta preko rijeke Tare na lokaciji Hum (BiH) – Šćepan Polje (Crna Gora), te izgradnji Jadransko-jonskog autoputa i željezničke pruge Čapljina – Nikšić.
— Četrdeset godina Šćepan Polje bilo je fusnota na mapi i naslov u crnoj hronici. Vrijeme je da ga pretvorimo u prelaz između dvije evropske države. Most preko Tare nije samo konstrukcija od čelika i betona — to je most od improvizacije ka standardu. Naš dio radimo s partnerima u Crnoj Gori i s JP Putevi RS — kazao je Forto.
Druga tema razgovora bila je izgradnja Jadransko-jonske autoceste.
— Crna Gora pokazuje posebno interesovanje za ovaj projekat. Bosna i Hercegovina je uradila korake još prije desetak godina vezano za pokretanje i izradu dokumentacije za ovaj autoput. Podsjetiću vas, to je cesta koja bi spojila Albaniju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu na način da bi bar sa bosansko-hercegovačke strane to išlo od Počitelja preko poteza u zaleđu Neuma, između Stoca i Neuma, preko Popovog polja dalje prema Crnoj Gori — naveo je Forto.
Istaknuo je da će se u narednom periodu intenzivirati saradnja te da je razgovarano i o pruzi Čapljina-Nikšić.
Pročitajte još:
- Do jeseni 2026. BiH dobija najdužu dionicu autoputa
- U cilju smanjenja zagađenja planirano preko pet miliona KM za ozelenjavanje autoputa
- Kreće gradnja posljednjeg dijela autoputa kod Sarajeva
— To je pruga koja bi u budućnosti, koliko god skupa bila, mogla povezati tri luke – Ploče, Bar i Drač. Generalno željeznička infrastruktura je skupa, ali ne možemo pobjeći od toga da je ulaganje u željeznicu ulaganje u budućnost. To je transport budućnosti — kazao je Forto.
Vukićević je kazala kako je najvažnija tema razgovora bio projekat izgradnje međudržavnog mosta na graničnom prelazu Šćepan Polje, ali da svakako zajednički treba djelovati i na projektu izgradnje pruge Čapljina-Nikšić.
— Bićemo u kontaktu sa našim kolegama iz Bosne i Hercegovine kako bi takođe radili zajedno. Mi smo u Crnoj Gori već 2012. godine rekonstruirali dio pruge do Nikšića. Danas smo dogovorili formiranje radne grupe koja bi se bavila ovim projektom kako bismo ubrzali procedure. Razgovarali smo i o putnom saobraćaju gdje imamo zaista jednu jako dobru saradnju — kazala je Vukićević.
Dodala je da je razgovarano i o problemima koje imaju profesionalni vozači vezano za pravila Šengena i o načinu na koji im se zajednički može pomoći.
— Vjerujem da je budućnost regiona u Evropskoj uniji i to će biti najbolja pomoć našim građanima i prevoznicima. Mi u Crnoj Gori očekujemo da postanemo prva sljedeća članica EU, a isto želim i Bosni i Hercegovini i ostalim državama regiona — zaključila je Vukićević.
Energetski portal