Prijedlog Merca otvara dilemu: EREV vozila na testu EU zakona

Njemački kancelar Fridrih Merc najavio je da će na predstojećem samitu EU tražiti ublažavanje zakona kojim se od 2035. godine postepeno ukida prodaja novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Njegova inicijativa odnosi se na dozvolu za prodaju hibridnih vozila sa „produženim dometom“ (EREV), koja, iako djeluju kao kompromisno rješenje, u praksi i dalje emituju značajne količine ugljen-dioksida. Uz to, Merc će predložiti da i plug-in hibridi ostanu u prodaji i nakon 2035. godine.

Na prvi pogled, EREV vozila djeluju privlačno – kroz grad voze na struju, a kada se baterija isprazni, uključuje se mali benzinski motor koji puni bateriju. Međutim, za razliku od klasičnih plug-in hibrida (PHEV), kod kojih i motor sa unutrašnjim sagorijevanjem i elektromotor mogu pokretati vozilo, kod EREV modela točkove pokreće isključivo električni pogon. Kada ponestane energije, prosječna potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 kilometara, što je slično PHEV vozilima i čak više od pojedinih konvencionalnih SUV modela.

Pročitajte još:

Iako im je prosječni električni domet oko 184 kilometra, veliki rezervoari omogućavaju prelazak i do 900 km na benzin, što u praksi obeshrabruje vozače da redovno pune baterije. Analiza organizacije Transport & Environment (T&E) pokazuje da se u realnim uslovima emisije CO₂ ovih vozila približavaju emisijama standardnih benzinskih automobila, pa čak i SUV modela.

Stručnjaci upozoravaju da Merc podržava tehnologiju u kojoj evropski proizvođači nemaju jasnu prednost. Dok se u Kini već godinama prodaje 23 modela EREV vozila, u Evropi su trenutno dostupna samo dva. Takva politika, ocjenjuju analitičari, praktično bi širom otvorila vrata kineskim proizvođačima na evropskom tržištu i oslabila domaću auto-industriju.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti