U Hrvatskoj je pušten u rad prvi baterijski voz, proizveden u okviru projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se finansira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021–2026 (NPOO).
Novi baterijski voz, sa autonomijom od oko 200 km, saobraćaće na neelektrifikovanim prugama. Nakon puštanja u rad punionice u stanici Split Predgrađe, što se očekuje sredinom decembra, voz će početi da saobraća na relaciji Split – Kaštel Stari – Split.
Pored ovog voza, u maju je u saobraćaj pušten i elektro-baterijski voz koji redovno saobraća na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb. Projekat takođe uključuje izgradnju šest punionica u stanicama Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.
Pročitajte još:
- Mladi traže jednostavnija i pristupačnija putovanja vozom širom Evrope
- Zagreb ulaže 21 milion eura u infrastrukturu za električne autobuse
- EU ETS 2 – ključ za smanjenje emisija saobraćaja
Oleg Butković, potpredsjednik Vlade, istakao je da HŽ Putničkog prijevoza trenutno nabavlja još 21 novi voz, uključujući dodatne baterijske i elektro-baterijske. Takođe, najavio je da će do kraja godine biti završena pruga Zagreb – mađarska granica, čime će dionica biti potpuno obnovljena i modernizovana.
Iz HŽ Putničkog prijevoza navode da će do kraja godine u saobraćaj biti puštena još dva nova dizel-motorna voza, dok će tokom 2026. godine na pruzi Zagreb – Split saobraćati šest novih hibridnih vozova. Krajem juna potpisani su i ugovori za nabavku još 13 novih vozova – elektro-dizelskih, elektro-baterijskih i baterijskih.
Energetski portal