U Bijelom Polju otvorena je zajednička željeznička stanica Srbije i Crne Gore, na kojoj će biti samo jedna zajednička policijska kontrola, uz jedan carinski postupak, što znači dvostruko brži prelazak granice.
Prema riječima Gorana Vesića, ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, rekonstruisan je dio od Resnika do Valjeva a sada je, u okviru Plana rasta za Zapadni Balkan, Srbija tražila finansiranje projekta rekonstrukcije dijela pruge od Valjeva do Vrbnice, u dužini od skoro 210 kilometara.
,,Kada budemo rekonstruisali još tih 210 kilometara kroz Srbiju i Crna Gora bude uradila svoj dio, imaćemo potpuno rekonstruisanu prugu Beograd – Bar što će biti značajno za prevoz robe i ljudi’’, rekao je ministar.
Kako je naveo, u razgovoru sa crnogorskim kolegom konstatovano je da Evropska unija prioritet daje prugama, a postignut je i dogovor da u narednom periodu dvije zemlje pokušaju da dobiju što više novca za izgradnju pruga, jer je to ekološki način prevoza, koji ima veći kapacitet od drumskog prevoza.
Govoreći o auto-putu, ministar je izjavio da će Srbija do kraja godine završiti auto-put do Požege, dok ostaje jedan tunel koji će biti gotov do maja, a zatim će se krenuti sa izgradnjom posljednjih 107 kilometara kroz Srbiju, prema Boljarima.
Kako je dodao, na tom auto-putu biće integrisan granični prelaz.
Ministar je izrazio zahvalnost “Monteputu” i “Putevima Srbije” koji su uspjeli da naprave projekat integrisane putarine, što je olakšanje za putnike, ali i dokaz kako ove dvije zemlje mogu zajednički da rade.
Pročitajte još:
- OD JULA ACC TAG UREĐAJI I ZA AUTOPUTEVE U HRVATSKOJ
- AUTOPUT BIJELJINA – RAČA DO KRAJA NAREDNE GODINE
- GRADI SE NAJDUŽI TUNEL U BIH (VIDEO)
Filip Radulović, ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore, istakao je da je zajednički cilj što efikasniji granični prelaz, kako bi se što manje vrijemene trošilo na granici, najavivši da će sljedeće godine početi rekonstrukcija pruge od Bara do Golubovaca.
Ukazao je i na to da je sa ministrom Vesićem razgovarao prije svega o državnim putevima i o modalitetima kako se može nastaviti auto-put Bar-Boljare.
Kako je naveo, postignut je dogovor da se u bliskoj budućnosti održi više sastanaka u cilju unapređenja infrastrukture između ove dvije države.
Matej Zakonjšek, direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice, rekao je da Transportna zajednica sa vladama Crne Gore i Srbije radi na unapređenju željezničke infrastrukture i smanjenju vremena čekanja na granicama u regionu.
,,Svjedoci smo da neadekvatne transportne mreže i nedostatak koordinacije ozbilno ograničavaju povezanost regiona, kao i sa Evropskom unijom. Zato rješenje ovih pitanja zahtjeva ulaganja u infrastrukturu i bolju saradnju susjeda’’, naglasio je Zakonjšek, dodavši da je stanica u Bijelom Polju dobar primjer za cijeli region.
On je istakao da će nadležne službe sarađivati pod jednim krovom i voz neće morati da staje dva puta, dodavši da će modernizacija pruge od Jadranskog mora do Beograda doprinijeti boljoj povezanosti luke Bar sa regionom, povećanju bezbjednosti i kvaliteta usluga u putničkom i teretnom saobraćaju i promovisanju željezničkog saobraćaja kao modernog vida saobraćaja.
Energetski portal