Fabrika Audi automobila u Briselu, koja zapošljava oko 3.000 radnika, biće zatvorena tokom februara 2025. godine. Riječ je o prvoj fabrici koju grupa VW zatvara u Evropi, a odluka se javila uslijed pada potražnje za luksuznim modelima koji su se proizvodili na ovom mjestu.
Fabrika o kojoj je riječ, dugo je bila pod prijetnjom zatvaranja zbog slabije prodaje velikih električnih SUV modela, Q8 E-Tron i Q8 E-Tron Sportback, za koje je bila specijalizovana. Iako je uslijed evropskih i globalnih ciljeva u sferi transporta, inicijativa Audija bila da postignu potpunu elektrifikaciju vozila do 2033. godine, trenutna situacija i strategija grupacije doveli su do preispitivanja planova za budućnost.
Model Q8 E-Tron predstavljen je 2018. godine kao Audijev prvi serijski proizveden električni automobil, dok se model Sportback, sa svojim dizajnom, pojavio godinu dana kasnije. Oba modela dobila su prefiks Q8 krajem 2022. godine kada su prošla kroz redizajn.
Pročitajte više:
- Popularizacija EV – počinje proizvodnja čvrstih baterija
- Slovenija donijela Uredbu o sprovođenju EU uredbe o baterijama i otpadnim baterijama
- Beč: Električne autobuse mijenjaju vozilima na baterije i vodonik
Tokom prošle godine, Audi je prodao oko 49.000 modela Q8 E-Tron, što predstavlja pad prodaje za više od četiri odsto u odnosu na godinu ranije. Fabrika u Briselu ima maksimalni godišnji kapacitet od 120.000 vozila, zbog čega je, nakon ovih brojki, očigledno da trenutni obim proizvodnje nije dovoljan da održi fabriku profitabilnom.
Zatvaranje fabrike uvijek je veliki udarac na privredu i radna mjesta, ali u ovom slučaju i važan trenutak u tranziciji Audi brenda ka budućim poslovnim i proizvodnim modelima, s obzirom da je sada neminovno promišljanje o održivosti u auto-industriji.
Pored zatvaranja Audijeve fabrike u Briselu, Volkswagen je nedavno najavio i zatvaranje svoje tri svoje fabrike u Njemačkoj, o čemu smo tom prilikom više pisali. Odluka je došla kao dio plana prilagođavanja zbog smanjene prodaje i visokih proizvodnih troškova u Njemačkoj, dok je u slučaju fabrike u Briselu veliki faktor slaba potražnja sa konkretnim modelima električnih automobila.
Energetski portal