Ministarstvo saobraćaja Narodne Republike Kine, u saradnji sa devet drugih vladinih odeljenja, objavilo je novi cirkularni dokument kojim postavlja cilj da potpuno električna vozila postanu dominantan izbor u prodaji novih automobila do 2035. godine.
U cilju ubrzanja zelene tranzicije, Kina će dodatno promovisati upotrebu vozila na alternativna goriva, ekološki prihvatljivih brodova i aviona, kao i uvođenje zelenih i nisko-karbonskih rješenja u oblasti poštanskih i brzih dostava.
U dokumentu se takođe ističe odlučnost zemlje da sprovede široku primjenu ekološki prihvatljivih teških kamiona, kao i da uspostavi efikasan sistem snabdijevanja zelenim gorivima za potrebe transportnog sektora do iste godine.
Kako bi podržala ovu transformaciju, zemlja planira povećanje finansijske pomoći kroz različite mehanizme, uključujući specijalne obveznice lokalnih samouprava, zelene zajmove i emisije zelenih obveznica.
Pročitajte još:
- Pad registracija novih automobila u EU, hibridi u usponu, električni još uvijek ispod očekivanja
- BYD dodatno snizio cijenu najpovoljnijeg električnog vozila
- Folksvagen udvostručio isporuke potpuno električnih vozila u Evropi
Dublja integracija transportne i energetske infrastrukture
Kina je najavila ambiciozan plan za transformaciju svog transportnog sektora, sa ciljem da do 2035. godine uspostavi savremen energetski sistem zasnovan na čistim i niskougljeničnim izvorima energije, tehnološkim inovacijama i pametnim, održivim praksama. Kako je saopštilo Ministarstvo saobraćaja, ova strategija predstavlja ključni korak ka dubljoj integraciji transportne i energetske infrastrukture.
Poseban fokus biće stavljen na razvoj i korišćenje čiste energije duž i u blizini ključne transportne infrastrukture – uključujući železnice, auto-puteve i morske luke.
U srednjoročnom periodu, do 2027. godine, planirano je formiranje koordinisanog mehanizma razvoja između sektora, čime će se postaviti temelji za dalje reforme. Očekuje se da će električna energija činiti najmanje 10 odsto finalne potrošnje u transportu, dok će instalisani kapaciteti za proizvodnju nefosilne energije uz ključnu saobraćajnu infrastrukturu premašiti pet miliona kilovata.
U narednim koracima, Ministarstvo saobraćaja, u saradnji sa drugim odeljenjima, izradiće akcione planove, usmjerene na sprovođenje pilot projekata, jačanje nadzora i evaluacije učinka. Sve ove mjere, kako navode iz Ministartstva, dio su šire kineske strategije postizanja dugoročne ugljenične neutralnosti.
Energetski portal