U prva dva mjeseca 2025. godine, registracije novih automobila u Evropskoj uniji pale su za tri odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, pri čemu su ključna tržišta poput Italije, Njemačke i Francuske zabilježila značajne padove. Suprotno trendu, Španija je ostvarila rast od 8,4 odsto, navedeno je u saopštenju Udruženja evropskih proizvođača vozila (ACEA).
Međutim, tržište električnih vozila nastavlja da jača. Električni automobili na baterije (BEV) dostigli su tržišno učešće od 15,2 odsto u prva dva mjeseca ove godine, što je značajan rast u odnosu na 11,5 odsto iz istog perioda 2024. godine.
Prodaja ovih automobila porasla je za 28,4 odsto, sa 255.489 novoregistrovanih jedinica. Najveći rast zabilježen je u Njemačkoj (+41 odsto), Belgiji (+38 odsto) i Holandiji (+25 odsto), dok je jedini pad zabilježen u Francuskoj (-1,3 odsto).
Pročitajte još:
- Inovativni punjači u ravni s trotoarima ubrzavaju prelazak Britanaca na EV
- Električni automobili uštediće EU 20 miliona tona CO2 – izazov ostaju vazdušni i brodski saobraćaj
- Kineski BYD počinje sa prodajom u Hrvatskoj
Hibridni električni automobili i dalje su najtraženiji, sa tržišnim udjelom od 35,2 odsto, uz rast registracija od 18,7 odsto. Najveći skok zabilježen je u Francuskoj (+51,4 odsto), Španiji (+31,5 odsto), Italiji (+10,4 odsto) i Njemačkoj (+9,8 odsto).
Nasuprot tome, plug-in hibridni automobili (PHEV) bilježe pad od pet odsto u prva dva mjeseca 2025, prvenstveno zbog smanjenja prodaje u Belgiji (-65,3 odsto) i Francuskoj (-49,3 odsto). Kao rezultat toga, plug-in hibridi sada čine 7,4 odsto ukupnog tržišta novih automobila u EU.
Podaci za februar 2025. potvrđuju snažan rast električnih i hibridnih vozila, uz povećanje prodaje BEV za 23,7 odsto i hibrida za 19 odsto, dok je segment plug-in hibrida blago opao za 1,4 odsto.
Trend elektrifikacije automobila u Evropskoj uniji se nastavlja, uprkos opštem padu tržišta novih vozila. Analiza ACEA-e ukazuje na to da se potrošači ipak okreću održivijim opcijama, iako pojedina tržišta bilježe blage oscilacije, dok tradicionalni benzinski i dizel automobili gube udio.
Energetski portal