Japan – šta kada razvoj punjača ne prati broj e-vozila?

Foto-ilustracija: Freepik (freepik)

Kako Japan ima za cilj da postane klimatski neutralan do 2050. godine, transportni sektor bi trebao proći kroz velike promjene kako bi postigao taj cilj. Stoga je Japan prije nekoliko godina postavio ambiciozan cilj da do 2035. godine na ovom tržištu više neće biti prodaje dizel i benzinskih automobila. Ista odluka donesena je i na nivou Evropske unije. Ostaje pitanje da li takav cilj može promijeniti klimatsku sliku neke zemlje.

Japan je zemlja čija se ekonomija u velikoj mjeri oslanja na automobilsku industriju, te je jedna od vodećih zemalja u ovoj oblasti, međutim treba napomenuti da je situacija mnogo bolja kada su u pitanju hibridna vozila u odnosu na električna vozila.

Prije nekog vremena broj električnih automobila u ovoj zemlji nije išao u korak sa brojem stanica za punjenje. Zbog subvencija se sredinom prošle decenije povećao broj punjača, ali su prije nekoliko godina i oni počeli da se gase. Uglavnom, vijek trajanja javnih punjača je oko 5-10 godina, a kako su se prebrzo razvili uvođenjem e-vozila, u jednom trenutku su ili postali dio zastarjele infrastrukture, ili su ugašeni jer su neisplativi, zavisi u kom dijelu zemlje.

Zanimljivo je da je danas obrnuto, danas nedostaju punjači kako bi se podstakao broj električnih vozila. Kako je lokalna vlast relativno rano prepoznala potencijal elektrifikacije saobraćaja i podstakla postavljanje stanica za punjenje, pokazalo se da su bili prilično optimistični u svojim predviđanjima. U stvari, e-vozila se mnogo sporije usvajaju.

Danas je, međutim, riječ o slaboj dostupnosti punjača, maloj snazi ​​punjača, odnosno malom broju priključaka za punjenje, a infrastruktura je i dalje važan faktor pri odlučivanju o kupovini automobila ovog tipa.

Japan je stoga revidirao svoj prvobitni cilj dostizanja 150.000 punjača, udvostručivši taj cilj na 300.000 do kraja decenije. Japan ima preko 125 miliona stanovnika, u poređenju sa Francuskom sa preko 67 miliona, ima cilj od 400.000 punjača do 2030. godine.

Međutim, čak i kada bi svi stanovnici prešli na električna vozila, ostaje bojazan da bi se time riješio problem zagađenja s obzirom da se Japan uglavnom oslanja na fosilna goriva, što znači da bi on bio i izvor svih punjača u zemlji.

Milica Vučković

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti