Koliko je Hrvatska napredovala u razvoju robotaksija

Mate Rimac, osnivač Rimac Automobila objavio je video sa prototipovima robotaksija, napravljenim u Hrvatskoj, a u svome obraćanju osvrnuo se i na finansiranje ovog i drugih projekata.

Do decembra je trebalo uraditi 60 prototipova robotaksija, a tu je kako navodi i koji više.

—  Bez obzira da li se razvija robotaksi ili obično auto, treba ih jako puno testirati i zato je neophodno puno prototipova, od testiranja sigurnosti, crash testova, vazdušnih tunela, komfora, vibracija, dugovječnosti, potrošnje i drugo — kaže Rimac.

Navodi da je autonomna vožnja sigurnija od ljudskog vozača i postaje sve sigurnija i bolja s vremenom, ali je naravno nemoguće isključiti nesreće. Cilj im je da iako dođe do nesreće ne bude ozbiljnijih povreda, pa bi tako robotaksi trebao biti potpuno siguran.

Osim pokazivanja prototipova, dotaknuo se teme finansiranja projekata i naveo da su od Evropske unije povukli 89,7 miliona eura.

— Pored toga privatni investitori uložili su 104 miliona eura u robotaksi, a u cijelu Rimac grupu uz tih 104 miliona, milijardu eura privatnih investicija — navodi on.

Pročitajte još:

Za puna komercijalna lansiranja u Evropi isključivo iz privatnog sektora, kao i u svim dosadašnjim projektima, od Nevere do Bugatija i razvoja Rimac kampusa.

— Iako suludo zvuči ovakva priča, da će hrvatska firma boriti u svjetskim okvirima u novoj tehnologiji, koja je budućnost, već smo par puta dokazali da to možemo. Ako smo prije petnaest godina mogli iz Hrvatske stvoriti najsnažniji električni automobil na svijetu, zašto ne bismo mogli i robotaksi koji će se voziti evropskim ulicama? — rekao je Rimac.

Navodi da je Rimac Grupa otvorila više od 2000 radnih mjesta i uspostavila industrijsku granu koja u Hrvatskoj nije postojala.

— Nismo samo posmatrači događaja, nešto se u svijetu razvije i mi to koristimo, nego smo sada i dio toga. Automona vožnja – robotaksi će se dogoditi sa nama ili bez nas, ali mi želimo da aktivno učestvujemo i budemo važan činilac ako ne u svijetu onda bar u Evropi — zaključuje Rimac.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti