Kompanije u EU kaskaju u elektrifikaciji za privatnim sektorom

Foto-ilustracija: Freepik (freepik)

Elektrifikacija drumskog saobraćaja, jedna od glavnih tema Evrope, predstavlja veliki dio sveukupne tranzicije koja se odvija. Evropska unija nalazi se na čelu ove transformacije.

Ipak, dok privatni sektor sve više prihvata električna vozila kao alternativu vozilima na dizel i benzin, kompanije zaostaju u ovom procesu, iako imaju presudnu ulogu. Prema najnovijim podacima Dataforce-a za prvu polovinu 2024. godine, razlika u usvajanju električnih vozila između privatnog i korporativnog sektora EU vrlo je očigledna.

Podaci pokazuju da je 13,8 odsto svih novih privatnih registracija automobila u EU usmjereno ka električnim vozilima (BEV), dok je taj postotak za kompanije niži i iznosi samo 12,4 odsto. Ovo se može činiti kao mala razlika, ali s obzirom na to da preduzeća registruju čak 60 odsto svih novih automobila u EU, ovaj zaostatak ima veće posljedice nego što se čini, navodi Transport&Environment.

Pročitajte još:

Najveći problemi, kako se navodi, zabilježeni su na najvećim evropskim tržištima – Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španiji. U ovim zemljama vidljiv je pad u kupovini električnih vozila tokom prve polovine 2024. godine u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok je privatni sektor, uprkos određenim izazovima, bilježio rast. U Njemačkoj, koja je najveće automobilsko tržište u Evropi, korporativno usvajanje e-vozila i dalje ne prati korake privatnog sektora, koji je uz to osjetio ozbiljan pad zbog smanjenja subvencija za privatne kupce.

Poljska je, kako navodi Transport&Environment, drugačiji slučaj, s obzirom na to da je tržište službenih automobila stagniralo, dok su privatne registracije doživjele značajan pad u prvoj polovini 2024. godine. Ipak, Belgija se izdvaja kao jedini pozitivan primjer, gdje su korporativni automobili postali predvodnici u elektrifikaciji.

Belgijski uspjeh može se pripisati fiskalnim mjerama koje su počele s postepenim ukidanjem poreskih olakšica za vozila na fosilna goriva, čime su kompanije bile podstaknute da pređu na električna vozila.

S obzirom na to da službeni automobili u EU uživaju niz poreskih povlastica, uključujući olakšice za poslodavce i zaposlenike, očekivanja su veća. Ipak, postoji tržišni neuspjeh u usvajanju električnih vozila u korporativnom sektoru, što, kako se objašnjava, nije novost, već je prisutno već tri godine, ukazujući na to da su potrebne promjene.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti