ENERGETSKI PORTAL

Raspisan tender za izradu geotehničkog elaborata za izgradnju prve faze prve linije BG metroa

0
Foto-ilustracija: Pixabay

JKP “Beogradski metro i voz” raspisalo je javnu nabavku za izradu geotehničkog elaborata, a procenjena vrednost nabavke je 100 miliona dinara bez PDV-a. Kako se navodi u dokumentaciji, geotehnička dokumentacija za potrebe idejnog projekta treba da definiše sve inženjersko-geološke i geotehničke uslove za izgradnju prve faze prve linije metroa.

U okviru laboratorijskih geomehaničkih ispitivanja tla predvideti izvođenje svih opita koji su neophodni za definisanje geotehničkih uslova izgradnje metroa.

Na osnovu definisanog stepena istraženosti duž planirane trase prve linije metroa, lokacije istražnih radova treba predvideti duž projektovane trase metroa na mestima gde ranije izvedenim istraživanjima nije definisan geotehnički model terena u detaljnosti potrebnoj za izradu Idejnog projekta.

Na lokacijama gde su u ranijem periodu izvedeni istražni radovi a za koju se ne poseduje dovoljna preciznost podataka neophodno je planirati proveru ili dopunu istraživanja naročito na lokacijama budućih podzemnih stanica. Dubine istražnih bušotina se izvode na minimum 10m ispod donje kote tunelske konstrukcije deonica metroa, a lokalno u zavisnosti od geotehničkog modela terena, a naročito na lokacijama gde su planirane stanice metroa, minimalno 15m ispod donje kote stanične konstrukcije. Sve radove izvesti u detaljnosti potrebnoj za izradu Idejnog projekta.

Za deonice između stanica, na delu od planirane pozicije tunelskog portala u Belim vodama do stanice Most na Adi, planirati maksimalno rastojanje između bušotina od 150m. Na ostatku deonica između stanica, za maksimalno rastojanje između bušotina planirati 200m. Tačan raspored bušotina odrediti na osnovu prethodno urađenog detaljnog geofizičkog ispitivanja terena između dve stanice. Tek na osnovu uočenih diskontinuiteta ili anomalija u ispitivanoj zoni, odrediti tačan broj i raspored bušotina uz saglasnost Komisije Naručioca, a u zoni rada TBM mašine (15m levo i 15m desno od osovine trase).

Na mestima budućih stanica metroa neophodno je predvideti i odgovarajuća geofizička ispitivanja, koja sa rezultatima istražnog bušenja treba da obezbede ulazne podatke za nivo Idejnog projekta.

Rok za podnošenje ponuda je 8. decembar 2020. godine, a više detalja o tenderu pogledajte OVDE.