Njemačka automobilska industrija suočava se sa ozbiljnom krizom u sektoru. Jedan od faktora je i ne toliko brz prelazak na električna vozila (EV), uz velika očekivanja i ciljeve koji su postavljeni. Iako je prelazak na održiviji transport neophodan zbog smanjenja emisija, njemački proizvođači poput Volkswagena (VW), BMW-a i Mercedes-Benza imaju problem sa prodajom EV-ova i visokim troškovima proizvodnje. Ono što je dodatno zakomplikovalo situaciju jeste ukidanje državnih subvencija za kupovinu električnih automobila, što je automatski dovelo i do pada potražnje, iako su kompanije već uložile ogromna sredstva u razvoj ove tehnologije.
Poznati Volkswagen je, kako prenose svjetski mediji, zabilježio pad od 14 odsto u prodaji, a Mercedes-Benz gotovo 16 odsto, uz to što se VW suočava s viškovima, tačnije sa oko 500.000 neprodanih vozila. Kompanija je već ukinula dugogodišnje ugovore o sigurnosti radnih mjesta.
Pročitajte još:
- Ko plaća najskuplje gorivo u regionu?
- Slovenački električni avion leti iznad Kalifornije
- Beč uskoro dobija najduži pješački i biciklistički most u gradu
Geopolitičke tenzije i nedostupnost ruskih sirovina dodatno otežavaju situaciju, dok konkurencija iz Kine, koja zahvaljujući povoljnijim uslovima proizvodnje i subvencijama nudi jeftinija električna vozila, vrši dodatni pritisak na njemačke proizvođače, što u velikoj mjeri otežava situaciju višedecenijskim najpopularnijim kompanijama Evrope.
Iako još nema konkretnih rješenja, vlada razmatra ponovno uspostavu subvencija za električna vozila. Ipak, analitičari upozoravaju da se njemačka automobilska industrija mora brzo prilagoditi električnoj mobilnosti kako bi zadržala svoju konkurentsku prednost na globalnom tržištu. U suprotnom, kriza bi mogla imati dugoročne posljedice ne samo za autoindustriju, već i za druge ključne sektore poput mašinstva.
Energetski portal