Lidl i WWF, najavili su početak novog strateškog petogodišnjeg partnerstva na međunarodnom nivou, u 31. zemlji. Saradnja jednog od najvećih trgovaca na malo sa jednim od najvećih nezavisnih organizacija za zaštitu prirode, fokusiraće se na aktivnosti duž Lidlovog lanca vrijednosti i tako doprinijeti globalnim ekološkim izazovima našeg vremena i osigurati da više domaćinstava ima pristup održivijim ponudama. Partneri usko sarađuju zalažući se za poslovanje u skladu sa prirodom i u okviru planetarnih granica.
Ovo partnerstvo je još jedan korak posvećenosti, u sklopu koje Lidl unapređuje održivost u okviru svoje internacionalne strategije održivosti. Zajednički cilj ovog partnerstva je da za potrošače stvori još održivije mogućnosti.
“Udruživanje snaga”
„Kao jedan od najvećih trgovaca hranom, svjesni smo naše odgovornosti i našeg uticaja. Preuzimamo odgovornost sa ciljem da poslujemo unutar planetarnih granica. Za Lidl, održivo upravljanje nije samo pitanje stava, već i osnova za buduću održivost našeg poslovnog modela. Uz podršku i stručnost WWF-a, našu posvećenost održivosti ćemo podići na viši nivo. Samo zajedničkim radom možemo prevazići velike globalne izazove kao što su klimatske promjene i gubitak biodiverziteta. Zato se mi u Lidlu oslanjamo na ovo jako partnerstvo, kako bismo zajedno našim kupcima svakoga dana pružili održivije mogućnosti”, rekao je Dragan Čigoja, generalni direktor, Lidl Srbija.
Kirsten Švijt, Generalni direktor WWF INT, dodaje da je način na koji konzumiramo hranu i energiju jedan od vodećih uzroka izumiranja vrsta i klimatskih promjena.
,,Kako bismo zaustavili i preokrenuli trenutno najveću krizu sa kojom se čovječanstvo susreće, neophodni su hrabri koraci ka promjeni energetskog i prehrambenog sistema, u čemu sektor maloprodaje hrane ima ključnu ulogu. Kao najveći maloprodajni prehrambeni lanac u Evropi, Lidl ima ogromnu međunarodnu polugu da gura neophodne promjene u industriji hrane. WWF je ponosan što će se pridružiti Lidlu na tom putu, na kojem ćemo kompaniji ujedno biti i podrška i izazivač’’, rekao je Švijt.
Zajedno do promjena u 31 državi
Postojeće nacionalne saradnje između Lidla i WWF-a, na primjer u Švajcarskoj i Austriji, će se intenzivirati i proširiti međunarodno – jer održivi angažman ne poznaje granice. Lidl je postavio cilj da svojim potrošačima održivu kupovinu u buduće učini još lakšom i sarađuje sa WWF-om na stvaranju održivijeg asortimana, kako bi aktivno podržali održivu transformaciju. Partnerstvo će se fokusirati na sljedeće ključne oblasti:
- Zaštita i promocija biodiverziteta
- Odgovorno upravljanje vodom
- Zaštita klime bazirana na naučno zasnovanim ciljevima
- Izgradnja i proširenje transparentnih lanca snabdijevanja bez deforestacije i prenamjene zemljišta
- Odgovorna nabavka ključnih sirovina poput palminog ulja, soje, kakaoa, čaja, kafe, drveta i proizvoda od papira
- Odgovorna nabavka ribe i morskih plodova kao i zalaganje za zaštitu kritičnih ribarskih područja i ribljih fondova
- Zalaganje za osvješćeniju i održiviju ishranu i održiviju kupovinu
- Smanjenje bacanja hrane
Osim Lidlovog zalaganja duž svog lanca vrijednosti, kompanija će podržati različite projekte WWF-a sa ciljem zaštite prirode u regionima koji čine lanac snabdijevanja.
Izvor: Lidl Srbija