Funkcionalna Luka Brčko predstavlja okosnicu privrednog razvoja ne samo Brčko distrikta BiH nego i cijele Bosne i Hercegovine. Preduslov tome su značajnija ulaganja, jačanje javno-privatnog partnerstva u cilju obezbjeđenja funkcionalnosti Luke koja značajno zavisi od izgradnje novog mosta Brčko-Gunja, uređenja korita rijeke Save, a što uključuje i deminiranje desne obale, te bolje putno i željezničko uvezivanje Brčko distrikta BiH, izjavio je Edin Forto, ministar komunikacija i transporta BiH otvarajući radionicu pod nazivom „Promovisanje Luke Brčko kao logističke kapije i njena bolja integracija u osnovni TEN-T koridor Rajna-Dunav“.
Podsjetio je da je Ministarstvo u julu prošle godine u Brčkom bilo suorganizator konferencije o transportnoj infrastrukturi s akcentom na pronalaženje mogućnosti za dalji razvoj Luke Brčko.
„Danas, imamo potpisan Sporazum sa Vladom Republike Hrvatske o rekonstrukciji mosta Brčko – Gunja. Uspjeli smo obezbijediti pet miliona KM u Budžetu BiH za ovu namjenu. Postupak je u fazi izbora izvođača za izradu projekta rekonstrukcije, kako bismo obezbijedili uslove da naredne godine započnu radovi na rekonstrukciji mosta, čime će se granični prelaz sa Hrvatskom vratiti u punu funkciju“, naveo je Forto.
Naglasio je kako je nakon višegodišnjeg zastoja, projekat deminiranja desne obale Save konačno aktivan i u implementaciji. Riječ je o grantu Evropske komisije od osam miliona eura, a sprovodi se putem Ministarstva, uz podršku Svjetske banke. Projekat se sprovodi u saradnji sa BHMAC-om, a obuhvaćeno je 79 lokacija u 9 opština i Brčko distriktu BiH.
U cilju obnove željezničkog pravca Tuzla – Brčko, Ministarstvo je apliciralo za sredstva EU za nastavak izrade projektne dokumentacije.
„Posebnu pažnju posvećujem unapređenju željezničke komunikacije Doboj – Tuzla – Zvornik, uključujući prugu Tuzla – Brčko. To su generacijski projekti od kojih zavisi budući razvoj naše zemlje“, naglasio je Forto.
Pročitajte još:
- Počelo podnošenje zahtjeva za sječu šuma kojima upravlja Brčko distrikt
- Za putnu infrastrukturu, telekomunikacije i unapređenje saobraćaja 62 miliona KM
- Autoput Bijeljina – Rača do kraja naredne godine
I ovom prilikom je naglasio kako je neophodno da vlasti Brčko distrikta usvoje plansku dokumentaciju od koje zavisi ruta i aktivnosti na izgradnji auto-puta Sarajevo – Beograd.
„Moderni put koji će, preko Bijeljine, Brčkog i Tuzle, omogućiti modernu i brzu putnu konekciju Sarajeva i Beograda je sigurno buduća žila-kucavica cijelog regiona. Izgradnja putaTuzla – Brčko – Orašje, kao i puta Banjaluka – Bijeljina, omogući će bolju povezanost svima onima koji žele da koriste potencijale ovog kraja“, zaključio je ministar Forto.
Organizator ove radionice je Dunavska komisija sa sjedištem u Budimpešti, komisija koja upravlja i važi za krovnu instituciju dunavskog sliva kojem pripada i rijeka Sava.
Manfred Seitz, predstavnik Dunavske komisije istakao je važnost povezivanja brčanske Luke s koridorom Rajna-Dunav te da će se u budućnosti učiniti sve da se to i desi.
„Dunavska i Savska komisija, Transevropska prometna mreža uključujući i Luku Brčko predstavljaju dio Dunavko-Rajnskog sliva i podržan je od strane Evropske komisije i biće dio ovog plovnog puta i buduće evropske transportne mreže. Mnoga nastojanja su preduzeta kada je u pitanju obnavljanje plovnog puta od strana država članica kako bi se izvršilo dalje investiranje u Luku Brčko. Dosta je učinjeno, ali treba još da se radi i ova radionica je posvećena tim pitanjima“, rekao je Seitz.
Energetski portal