Odgovornost za održivost: poslovna praksa kao prilika za promjenu

Održivo poslovanje je pojam koji u posljednje vrijeme sve više dobija i na značaju, i na popularnosti. U nastojanju da sve ne ostane samo fraza, ProCredit Banka Srbije preduzela je niz inicijativa kako bi doprinijela održivim praksama u svom poslovanju. Na tom putu našli smo neočekivanog, ali sigurnog partnera – svoje klijente. Zajedno, mi činimo skladan eko-sistem koji postiže sjajne rezultate ne samo u biznisu, već i u domenu održivosti.

Klijenti kao katalizatori promjena

U dosadašnjoj praksi – najprije kroz inicijative Holdinga, čija smo banka-članica, a zatim i kroz promjene i procese koje smo sproveli na lokalnom nivou, a o kojima smo pisali u okviru zasebnog izvještaja (Izvještaj o održivom poslovanju), preuzeli smo odgovornost za održivost.

Ova odgovornost ide dalje od razmatranja šta je to što mi možemo da preduzmemo kako bi efekti našeg poslovanja na životnu sredinu i zajednicu bili pozitivni. Mi preuzimamo odgovornosti i za dugoročne efekte na koje posredno utičemo, kao što je poslovanje naših klijenata. Iz tog razloga, na nivou Holdinga donijeli smo odluku da strogo vodimo računa da li su organizacije sa kojima sarađujemo u skladu sa našim vrijednostima i odgovornostima.

U FOKUSU:

Direktan i indirektan uticaj s aspekta održivosti

Zamisao da poslujemo samo sa pojedincima i organizacijama koje teže ka održivim praksama ogleda se u našem zelenom portfoliju. On predstavlja samo jedan od tri stuba na kojima počiva naš pristup očuvanju životne sredine:

  • Interni sistem upravljanja životnom sredinom – Interni sistem podrazumijeva praćenje potrošnje energije i drugih resursa u banci, njihovo plansko i sistematsko smanjivanje, kao i podizanje svijesti među zaposlenima i saradnju sa „zelenim” dobavljačima.
  • Upravljanje ekološkim i socijalnim rizicima u kreditiranju – Na teritoriji Srbije sprovodimo sistem upravljanja zaštitom životne sredine koji je zasnovan na stalnoj procjeni kreditnog portfolija prema kriterijumu zaštite životne sredine i društvene odgovornosti klijenata. To obuhvata dubinsku analizu svih privrednih aktivnosti koje nose potencijalni rizik po životnu sredinu i društvenu zajednicu i odbijanje zahtjeva za kredit preduzeća koja su uključena u ekološki rizične aktivnosti i koja se nalaze na listi isključenih djelatnosti naše institucije.
  • Zeleno finansiranje (Zeleni portfolio) – Tokom decenijskog rada na promociji ulaganja u zelenu ekonomiju proširili smo program proizvoda i usluga zelenog finansiranja, koji se sastoji od kredita za energetsku efikasnost, obnovljive izvore energije i ostale mjere zaštite životne sredine za preduzeća, gazdinstva i stanovništvo.

Budućnost je zelena: Klijenti kao partneri na putu ka održivosti

Naše putovanje ka emisijama net-zero emisija iz opsega 3 usmjereno je na klijenta, prepoznajući važnu ulogu i odgovornost koju finansijski sektor ima u podršci dekarbonizaciji realne ekonomije. Ovo je jedan od razloga zašto se fokusiramo na aktivno angažovanje sa našim klijentima kako bismo podržali njihovu tranziciju ka dostizanju neto nulte emisije.

ProCredit Banka

Tekst u cijelosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala ODGOVORNO POSLOVANJE

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti