U Njemačku stigli električni automobili iz Kine

Foto-ilustracija: Pixabay (Pexels)

Električni automobili postaju sve prisutniji na tržištu Evropske unije, a Kina se pozicionira kao jedan od vrlo važnih aktera za budućnost kada je u pitanju ova promjena. Dok neki ekonomisti upozoravaju na određene dugoročne posljedice, drugi analitičari ovakvu dinamiku razvoja smatraju pozitivnom. U svakom slučaju, već neko vrijeme predviđanja su da bi zapadni dio Evrope mogao da bude preplavljen kineskim proizvođačima automobila, prvenstveno zbog njihovih pristupačnih i konkurentskih cijena.

Naime, jedna od prepreka da Kina još ranije krene u pohod na evropsko tržište bio je nedostatak velikih transportnih brodova, koje je zemlja, usljed velike koncentracije na sopstveno i azijsko tržište, iznajmljivala kada je u pitanju morski transport. Najveći kineski izvoznik električnih automobila jeste kompanija „BYD“, a kako je nedavno prenio RTS, upravo oni su obezbijedili osam transportnih brodova za naredne dvije godine kako bi izvozili automobile.

Kako to više nije prepreka, u jednu morsku luku na sjeverozapadu Njemačke stigao je brod natovaren pretežno električnim automobilima, uprkos brodskom saobraćaju koji je u trenutnoj geopolitičkoj situaciji otežan. Automobili će se osim Njemačke, naći i na tržištima još nekih zemalja u Evropi. Najinteresantnije kod ovog proizvođača električnih automobila jeste cijena, s obzirom da će neki modeli njihovih novih automobila koštati oko 10.000 eura, što je velika razlika u odnosu na evropske proizvođače.

Kako ova kompanija dobija subvncije u svojoj zemlji, EU je prije nekoliko mjeseci pokrenula zvaničnu istragu o subvencijama koje je Kina davala svojim proizvođačima električnih vozila, što bi moglo dovesti do uvođenja kaznenih dažbina na uvoz kineskih električnih vozila, zbog čega ni cijene ni izvoz ne bi ostale isti.

Prema Evropskoj komisiji, cijene kineskih električnih automobila su generalno oko 20 odsto niže od onih koji se proizvode u EU. Štaviše, projekcije pokazuju da bi do 2025. Kina mogla imati 15 odsto udjela u prodaji električnih vozila unutar EU, navodi DPA.

Evropska komisija je pokrenula istragu kako bi procijenila da li treba uvesti kaznene tarife kako bi se zaštitili proizvođači iz EU od jeftinijih kineskih uvoza električnih vozila, za koje se kaže da koriste državne subvencije, međutim, kako njemačka automobilska industrija veliki dio sopstvenog izvoza vrši na istoku, i kako je međunarodna trgovina vrlo zamršena, pitanje je kakvi će potezi biti povučeni.

Uprkos ovim izazovima, kineski proizvođači automobila nastavljaju da se šire na evropsko tržište, koristeći svoje tehnološke inovacije i konkurentne cijene da privuku kupce.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti