Iako se već godinama povlači pitanje vraćanja linije Sarajevo – Banja Luka – Bihać, koja je ukinuta prije više od četiri godine, sve se svodi na to da ne postoji ekonomska opravdanost, ali, kako ističu iz “Željeznica RS” i “Željeznica FBiH”, i dalje se vode razgovori.
Osim toga, kako navode iz “Željeznica Republike Srpske”, nisu ispunjeni ni tehničko-tehnološki uslovi za ponovno uspostavljanje ove linije.
“ŽRS podržavaju i apsolutno su posvećene entitetskom, regionalnom i međunarodnom povezivanju u željezničkom prevozu putnika čim budu ispunjeni svi tehničko-tehnološki i ekonomski uslovi za njegovu konačnu realizaciju. Trenutna raspoloživost vučnim i vučenim kapacitetima željezničkih operatera, stanje željezničke infrastrukture, kao i pokazatelji analiza ekonomske opravdanosti i isplativosti još nisu dostigli neophodan nivo za uspostavljanje međuentitetskih i međunarodnih linija”, kazali su za “Nezavisne novine” iz ŽRS.
No, iako se još prije dvije godine najavljivalo da bi se ponovo mogla uspostaviti linija Sarajevo – Zagreb – Sarajevo, a preko Banja luke, do toga ipak nije došlo. Tada je iz ŽFBiH rečeno da pregovaraju sa ŽRS o uspostavljanju ove linije, ali, kako su tada rekli, ako se ne postigne dogovor i ‘Željeznice RS’ ne iskažu zainteresovanost i daju saglasnost da taj voz prometuje, ova linija se neće moći ponovo otvoriti.
Pročitajte još:
- Novi Pravilnik o sistemu naplate putarine u FBiH
- Prodaja EV-ova uspijeva da raste uprkos različitim izazovima automobilske industrije
- Kanada uvodi carinu od 100 odsto na uvoz kineskih električnih vozila
Trenutno iz ŽRS navode da kontinuirano razgovaraju s entitetskim i regionalnim željezničkim operaterima, o potrebama i mogućnostima uspostavljanja međuentitetskih i međunarodnih putničkih linija.
“Aktivnosti i razgovori na ovu temu su konstantni, imajući u vidu neophodnost da željeznički saobraćaj kao najpouzdaniji, najpovoljniji i ekološki najprihvatljiviji vid transporta koji je na usluzi privredi i građanima u budućem periodu bude obnovljen, odnosno modernizovan. Modernizacija ‘Željeznica Republike Srpske’ zahtijeva značajna ulaganja, kako bi željeznice obnovile svoje kapacitete i na adekvatan način postale ravnopravan konkurent na regionalnoj i evropskoj željezničkoj mreži”, dodaju iz “Željeznica RS”.
Dodaju da u skladu s tim intenzivno rade na pronalaženju i osiguravanju prihvatljivih modela finansiranja zajedno sa resornim ministarstvom i Vladom Republike Srpske.
Kako je “Nezavisnim” rečeno iz “Željeznica FBiH”, prema redu vožnje za 2023/24. godinu nije planirana željeznička putnička linija na relaciji Sarajevo – Banja Luka – Bihać.
“Novi red vožnje ŽFBiH za 2024/25. godinu biće objavljen u decembru i tad će se znati na kojim će sve relacijama i u kojim terminima saobraćati vozovi ‘Željeznica FBiH'”, naveli su iz ŽFBiH.
Nedavno su iz “Željeznica FBiH” naveli da su preduzimali, ali i da i dalje preduzimaju napore za ponovnu uspostavu ovih linija, te da o tome pregovaraju sa predstavnicima “Željeznica RS”.
Izvor: Nezavisne novine