Prodaja EV-ova uspijeva da raste uprkos različitim izazovima automobilske industrije

Proizvođači automobila u Evropi napreduju ka ispunjenju klimatskih ciljeva koje je postavila Evropska unija, zahvaljujući ubrzanju prodaje električnih vozila (EV), iako se suočavaju s mnogim propratnim izazovima.

Iako neki proizvođači automobila izražavaju zabrinutost zbog sporog prihvatanja električnih vozila i traže odgađanje ciljeva za smanjenje emisije CO2, T&E procjenjuje da će EV igrati ključnu ulogu u smanjenju emisija. Rast prodaje biće podstaknut uvođenjem sedam novih, pristupačnih modela električnih vozila po cijeni ispod 25.000 eura, koji će biti dostupni između 2024. i 2025. godine.

Foto-ilustracija: Unsplash (m)

Kako se navodi, neki proizvođači će se i dalje oslanjati na hibride kako bi popunili preostali jaz u emisijama. Stellantis i Volkswagen Grupa će koristiti hibride za 33 odsto i 30 odsto svojih ciljeva smanjenja emisija, dok će Mercedes-Benz i Renault koristiti hibride za 17 odsto i 15 odsto potrebnog smanjenja. BMW planira osloniti se na plug-in hibride kako bi ostvario 18 odsto smanjenja emisije.

T&E ističe da, ukoliko se proizvođači automobila više okrenu hibridima, udio električnih vozila na tržištu bi mogao pasti na 20 odsto. Neki proizvođači stoga mogu razmatrati partnerstva sa kompanijama poput Tesle i Volva kako bi lakše postigli svoje ciljeve.

Pročitajte još:

Pored prodaje električnih vozila, uočene su razlike između privatnog i korporativnog sektora u pogledu prihvatanja EV-a. Dok 13,8 odsto svih novih automobila registrovanih u privatnom sektoru čine EV-ovi, taj postotak je nešto niži u korporativnom sektoru, iznoseći 12,4 odsto. S obzirom na to da kompanije registriraju 60 odsto svih novih automobila u EU, ovaj zaostatak ima značajan uticaj.

Najveći izazovi u prihvatanju električnih vozila u korporativnom sektoru primijećeni su u najvećim evropskim tržištima kao što su Njemačka, Francuska, Italija i Španija. U ovim zemljama, kompanije su smanjile kupovinu električnih automobila u prvoj polovini 2024. godine, dok je privatni sektor bilježio rast, uprkos svim olakšicama i subvencijama koje imaju na raspolaganju kompanije.

I pored ovoga, Evropska unija ostaje posvećena klimatskim ciljevima, što je potvrđeno isticanjem da će cilj nulte emisije automobila do 2035. godine ostati na snazi. Njemačka vlada je, uprkos pritiscima automobilske industrije, odbila prijedlog za ublažavanje ciljeva za 2025. godinu, potvrđujući posvećenost EU klimatskim ambicijama, navodi T&E.

Prema najnovijoj analizi Transport & Environment (T&E), očekuje se da će električna vozila činiti između 20 i 24 odsto svih novih automobila do 2025. godine.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti