Električno vozilo kao skladište energije

Električna vozila imaju neiskorišćeni potencijal da unaprijede prelazak na čistu energiju i transformišu energetski sistem. Rezultati studije instituta Fraunhofer ISI i ISE, koju je objavio Transport&Environment, pokazali su da bi primjena dvosmjernog punjenja mogla da transformiše električna vozila u takozvane virtuelne elektrane, istovremeno donoseći značajne ekonomske koristi.

Tehnologija dvosmjernog punjenja (eng. bidirectional charging) omogućava električnim vozilima da istovremeno primaju energiju iz mreže prilikom punjenja i da je vraćaju nazad u mrežu kada je potrebno. Ova tehnologija omogućava korisnicima električnih vozila (EV) da ne samo da pune svoja vozila strujom, već i da vraćaju struju nazad u elektroenergetsku mrežu ili u svoje domove.

Kako funkcioniše dvosmjerno punjenje i zašto je korisno?

Za razliku od brzog punjenja koje je potrebno na javnim punjačima, dvosmjerno punjenje posebno pokazuje svoje prednosti u domaćinstvima. Kada se električno vozilo puni, ono koristi struju iz elektroenergetske mreže ili solarnih panela, ukoliko ih domaćinstvo posjeduje. Kada vozilo ne koristi svu energiju koja je uskladištena u bateriji, ova energija može da se vrati nazad u mrežu ili da se koristi za napajanje doma. Ovako posmatrano, električno vozilo djeluje kao skladište energije.

Nekoliko je prednosti koje doprinose dvosmjernom punjenju.

Pročitajte još:

Ekonomska korist – Kada se struja vraća u mrežu u trenutku kada je njena cijena visoka, korisnici mogu da dobiju novac za tu energiju. Pored toga, ako se energija koristi za napajanje doma, smanjiće se troškovi struje kada su cijene visoke.

Podsticanje korišćenja obnovljivih izvora – Kada solarni paneli proizvedu više struje nego što je korisniku potrebno, ta energija može da se uskladišti u bateriji vozila, a zatim da se vrati za korišćenje u domaćinstvu kada bude potrebna. Ovo dodatno doprinosi smanjenju emisija ugljen-dioksida i olakšava primjenu obnovljivih izvora. Istraživanje je pokazalo da bi dvosmjerno punjenje moglo da podstakne dodatnih 430 GW solarnog kapaciteta do 2040. godine, što je gotovo dvostruko od trenutnog kapaciteta Evropske unije.

Stabilizacija elektroenergetske mreže – Ukoliko bi veliki broj korisnika električnih vozila primijenio dvosmjerno punjenje, to bi doprinijelo stabilizaciji elektroenergetske mreže u zemlji. Kada je velika potražnja za strujom, vozila mogu da vrate energiju nazad u mrežu, čime se izbjegava njeno preopterećenje.

Duži vijek baterija – Pokazano je da dvosmjerno punjenje može da produžiti vijek baterije električnog vozila do devet odsto u poređenju sa standardnim načinom punjenja.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti