EU uvodi carine na uvoz biodizela iz Kine

Foto-ilustracija: Unsplash (m)

Evropska komisija odlučila je uvesti dodatne poreze, poznate kao antidampinške carine, koje mogu iznositi do 36,4 posto na uvoz biodizela iz Kine, navodi Transport and Environment. Biodizel je obnovljivo biogorivo proizvedeno iz biljnih ulja ili životinjskih masti, koje se ne mora koristiti isključivo samostalno već može i u kombinaciji s tradicionalnim dizelom.

Antidampinške carine su porezi koje zemlja ili ekonomska unija, što je ovdje slučaj, uvodi na uvozne proizvode koji se prodaju po cijenama nižim od njihove normalne tržišne vrijednosti, što može narušiti konkurenciju i nanijeti štetu domaćim industrijama.

U ovom slučaju, biodizel se proizvodi od već korištenog jestivog ulja (UCO), ali postoji sumnja da je dio uvezenog ulja pogrešno označen i da se zapravo radi o jeftinijem palminom ulju, čija je proizvodnja često povezana s uništavanjem šuma. Uvođenje ovih carina trebalo bi pomoći u zaštiti evropske proizvodnje biodizela od nepravedne konkurencije i osigurati fer tržišne uslove, iako je upitno da li samo porezi mogu u potpunosti riješiti problem.

Pročitajte još:

U posljednje dvije godine, značajan dio biodizela koji Evropa uvozi dolazi iz Kine – čak 60 odsto od ukupno više od 80 odsto ukupnog uvoza biodizela u Evropu. Ovaj veliki uvoz iz Kine doveo je do drastičnog pada cijena na evropskom tržištu, s oko 2250 eura po toni na samo 1100 eura, što je izazvalo probleme unutar tržišta biogoriva, navodi Transport and Environment.

Zbog ovih tržišnih aktivnosti i prekomjerne zavisnosti Evrope od ulja iz Kine, dolaze još prijedlozi kako osim poreza, provjeravati proizvode koji pristižu na evropsko tržište. Na taj način, EU bi smanjila rizik od prevare i zaštitila domaću industriju od nepravedne konkurencije, podržavajući održivu i odgovornu proizvodnju biogoriva.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti