Brza cesta, koja bi auto-put Banja Luka – Gradiška trebalo da poveže s auto-putem Zagreb – Beograd neće biti otvorena za saobraćaj prije proljeća 2025, iako će biti završena prije kraja ove godine.
Naime, iz odgovora u Hrvatskim cestama, investitoru izgradnje brze ceste od granice sa BiH do petlje Okučani, i Ministarstva finansija Hrvatske, investitoru izgradnje graničnog prelaza sa hrvatske strane, jasno je da je proljeće naredne godine najraniji mogući termin, s tim da nisu isključena ni dodatna kašnjenja.
Podsjećanja radi, rokovi su nekoliko puta pomjerani, uglavnom zbog administrativnih razloga s hrvatske strane, ali i problema s lošim vremenskim prilikama koje su Integral inženjeringu, izvođaču radova na brzoj cesti, u nekoliko navrata otežali radove.
Problem sa hrvatske strane predstavlja činjenica da se brza cesta ne može pustiti u saobraćaj dok se ne izgradi granični prelaz.
BiH je u nekoliko navrata nudila Hrvatskoj da se iskoristi postojeći granični prelaz sa bh strane kao zajednički prelaz, čime bi se stvorili uslovi da se cesta otvori ranije, ali Hrvatska tu ideju nije prihvatila, dijelom vjerovatno i iz razloga što je ulaskom u Šengen postrožen režim na granici, što bi dodatno zakomplikovalo administraciju.
Ministarstvo finansija Hrvatske je u aprilu ove godine počelo izgradnju prelaza, iako se brza cesta gradi još od 2019. godine, a prvi dio ceste, od granice do Novog Varoša, odnosno postojeće magistralne ceste od graničnog prelaza Gradiška do petlje u Okučanima, gotovo je završen.
Pročitajte još:
- Za podsticaje pri kupovini električnih automobila milion KM
- Slovenija: Od 2026. počinje proizvodnja jeftinih električnih vozila
- Potpisani novi ugovori o dodjeli sredstava za izgradnju, sanaciju i rekonstrukciju regionalnih i lokalnih puteva
Iz Ministarstva finansija Hrvatske “Nezavisnim” su poslali šturi odgovor i tvrde da svi radovi s njihove strane idu prema planu.
“Radovi na izgradnji novog graničnog prijelaza na koridoru brze ceste Okučani – granica Bosne i Hercegovine, izvode se u skladu sa ugovornom dinamikom radova i planiranim završetkom u drugom kvartalu 2025. godine, a puštanje u funkciju ovisi o završetku pristupnih prometnica koje su u nadležnosti Hrvatskih cesta”, objasnili su.
U Hrvatskim cestama kažu da će radovi na prvoj dionici ceste biti završeni u novembru ove godine. Ali, kao što smo rekli, zbog kašnjenja Ministarstva finansija Hrvatske, cesta neće biti u funkciji dok se ne izgradi prelaz, što potvrđuju i u Hrvatskim cestama.
“Paralelno s izgradnjom brze ceste gradi se i granični prijelaz kod Stare Gradiške, kojem je naručitelj Ministarstvo financija RH. S obzirom na to da određene radove u trasi brze ceste zbog tehnoloških razloga neće biti moguće završiti prije završetka graničnog prijelaza, za očekivati je da će II faza brze ceste biti završena i puštena u promet od čvora Novi Varoš zajedno s graničnim prijelazom”, kažu oni.
Zanimljivo je da u Hrvatskim cestama, praktično, tvrde da će radovi biti završeni kada Ministarstvo finansija završi granični prelaz, a u Ministarstvu finansija da će biti završeni kada Hrvatske ceste završe pristupni put.
Iz odgovora se može iščitati da će Hrvatske ceste sačekati da Ministarstvo finansija završi granični prelaz, kako bi oni onda mogli završiti pristupne puteve.
Tekst u cjelosti pročitajte ovdje.
Izvor: Nezavisne novine