Danas se svakodnevno grade putevi širom svijeta, a reciklaža asfalta se pojavljuje kao nevjerovatno rješenje – ekonomski i ekološki potez koji, iako nije jednostavan, donosi brojne prednosti. Tehnologija hladne reciklaže na mjestu (CIR) se već primjenjuje u nekim dijelovima svijeta. Na primjer, CIR je široko prihvaćen u Kanadi, posebno u provincijama poput Alberta gdje su hladne temperature izazov za tradicionalne metode izgradnje puteva. U Evropi, u zemljama poput Njemačke, Švedske i Francuske, CIR se koristi za održavanje i obnovu putne infrastrukture. U Australiji, CIR se primjenjuje za obnovu ruralnih i urbanih puteva, dok se u Japanu i Kini koristi za održavanje putne infrastrukture, i pored njih SAD.
U suštini, reciklaža asfalta je proces reciklaže puteva koji ne samo da štedi resurse već i smanjuje količinu otpada. Među najinovativnijim i najefikasnijim tehnikama je upravo hladna reciklaža na mjestu (CIR), metoda koja omogućava obnovu postojećih materijala direktno na licu mjesta, bez potrebe za uklanjanjem starog asfalta i njegovom zamjenom novim.
Jedna američka kompanija nedavno je pokrenula prvu inicijativu za izdavanje kredita za reciklažu asfalta u Sjedinjenim Državama. Oni su prva kompanija koja nudi ovakve kredite industriji izgradnje puteva. Krediti su sada dostupni i pružaju organizacijama način da nadoknade svoje emisije ugljen-dioksida dok podržavaju ekološki prihvatljive prakse izgradnje puteva. Ova tehnika rehabilitacije puteva omogućava ponovnu upotrebu postojećeg asfaltnog materijala na licu mjesta, stvarajući novu površinu puta. CIR omogućava ponovno korištenje 100 posto asfalta, značajno smanjujući potrebu za novim, karbonski intenzivnim resursima.
Pročitajte još:
- KOLIKI JE KAPACITET RECIKLAŽE BATERIJA U SAD-U?
- LUKSUZNI MODELI ELEKTRIČNIH VOZILA NA ČEKANJU
- UVEDENE PRIVREMENE VIŠE CARINE NA UVOZ ELEKTRIČNIH VOZILA IZ KINE
Glavni cilj projekta kompanije je primjena CIR tehnologije za reciklažu. Priprema lokacije je jedan od ključnih koraka, koji uključuje čišćenje puta od otpada. Potom specijalizirane mašine uklanjaju gornji sloj asfalta, koji se zatim sakuplja i priprema za reciklažu. Ovaj brušeni asfalt se transportuje do jedinice za miješanje, gdje se miješa sa reciklažnim agensom, obično emulgovanim asfaltom, da bi se podmladio. Kada je reciklirani asfalt spreman, stavlja se nazad na površinu puta pomoću mašine za asfaltiranje i sabija kako bi se osigurala glatka i izdržljiva završna obrada.
Troškovi izgradnje mogu biti smanjeni za čak 40 odsto, što ga čini atraktivnom opcijom za manje opštine. U nedavnoj građevinskoj sezoni, kompanija po nazivu SurfaceCycle je spriječila ispuštanje gotovo 29.000 tona emisija ugljen-dioksida, što je postignuće jednako sadnji skoro milion i po stabala, kako prenose. Organizacije koje žele ispuniti ciljeve održivosti ili pokazati korporativnu odgovornost sada mogu ulagati u kredite koji direktno podržavaju održivi razvoj infrastrukture.
Energetski portal