Kao jedan od vodećih distributera fotonaponske opreme na Balkanu, Energetik energija d.o.o. svojim klijentima nudi najbolja rješenja u oblasti fotonaponske energije. O svemu šta su uradili tokom ove godine i planove za sljedeću, razgovarali smo sa Rikardom Frizingelijem, izvršnim direktorom kompanije Energetik energija d.o.o.
Biti najveći regionalni distributer fotonaponskih proizvoda zahtijeva konstantno posvećenost. Kako uspijevate održati takvu poziciju, s kojim izazovima se suočavate i kako ih savladavate?
– Iskreno, ne znam da li je Energetik najveći specijalizovani distributer fotonaponskih proizvoda na ovim prostorima, ali se sve više klijenata polaže povjerenje u nas, osjećajući naš trud da ih što bolje razumijemo. Ovo regionalno tržište je i dalje puno kompanija koje se bave montažom i distribucijom proizvoda istovremeno, ali pitanje je kako mogu održati kvalitet izvođenje radova ovako različitih poslova međusobno. Biti pravi specijalizirani distributer za fotonapon ne znači samo imati proizvode na zalihama, brzu logistiku, to čak ne znači ni dostavu e-mailova instalaterima sa niskim cijenama. Ovo je zapravo savršen način pokažete instalaterima solarnih sistema šta stvarno mislite o njima. Srećom, instalateri fotonaponskih sistema su svakim danom više od preduzeća koje traži samo najbolju cijenu.
Oni kupuju kao i mi, od onih koji zaista dokazuju sposobnost da razumiju naše svakodnevne probleme, od onih koje doživljavamo kao empatične i kompetentne u odnosu na našim poslom. Tražimo one koji su spremni za kreiranje prilagođenog rješenja ako je to potrebno, ili standardnu i brzu kombinaciju ASAP proizvoda po potrebi. U Energetiku mi nismo konkurencija našim kupcima. Naši tehničari kontinuirano usavršavaju svoje vještine i znanja naših kupaca na sedmičnoj bazi u saradnji sa našim partnerima/renomiranim proizvođačima PV opreme. Zbog njihovog iskustva od preko 20 godina u stvarnim instalacijama, priznaju se kao pioniri fotonaponske tehnike u regionu. Ove godine kompanija Energetik energija d.o.o. je objavila VODIČ ZA SKLADIŠTENJE i MAPU ZA SKLADIŠTENJE 2023.
U FOKUSU:
- EFIKASNA PRIMJENA PRINCIPA ZELENE GRADNJE, EDUKACIJA ZAPOSLENIH I PARTNERA
- VRIJEDNI DABROVI U SLUŽBI OČUVANJA PLANETE
- NOVI SCHNEIDER ELECTRIC HUB: INGRID ZGRADA POSTAVLJA STANDARDE ZA ODRŽIVU I INOVATIVNU RADNU SREDINU
Šta ove priručnike čini važnim za kupce i kakvi su njihovi utisci?
– Znanje i kompetencije, brzi odgovori i prava rješenja su naše prednosti. Tokom ove godine objavili smo razne alate/priručnike i organizovali brojne edukativne sastanke i treninge u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj. Svi ovi događaji su premašili naša očekivanja. U julu, na jednom događaju u Beogradu, tražili smo da se obezbijedi dodatni prostor zbog velikog interesovanja. Kompetencije nisu nešto što raste kao gljive; proizilaze iz godina iskustva, grešaka i rješenja. Alati/priručnici koje kreiramo i sastanci koje organizujemo uvijek uključuju segment koji uključuje proizvođače kao što su SolarEdge, Sungrow, Trina solar ili K2 sistemi i poseban dio kada Energetik tim objašnjava temu direktno kupcima. Ove teme mogu pokriti birokraciju, papirologiju, nove poticaje i još mnogo toga. Prave rasprave se vode efikasno, bez gubitka vremena naših kupaca, jer smo svjesni da nemaju vremena. Pratimo tržište i u bliskoj saradnji sa proizvođačima pratimo svaku promjenu i uvijek kada se ona desi ažuriramo i obavještavamo kupce o tome. Posljednja promjena koju smo napravili zapravo su ga napravili potpuno nova Uporedna tabela poređenja baterijskih sistema sa najnovijim informacijama i proizvodom od kraja oktobra 2023. gdje naši pretplatnici na bilten mogu pronaći sve moguće kombinacije pretvarača i baterija.
Vjerujemo da je 2023. bila još jedna uspješna godina za poslovanje vaše kompanije. Šta biste istakli kao najznačajnija dostignuća?
– Energetik raste, brojke potvrđuju ovaj trend i u 2023. imamo kupce iz cijele EU koji dolazi svake sedmice da bi kupovali od nas. Siguran sam da u Energetici pronalaze istu pažnju i pristup našem poslu i istu strast prema kupcima. Ovo je još jedna potvrda da se kupci osjećaju sigurno i da ih razumijemo i da zaista dobiju sve što im je potrebno za uspješno zaključene poslove.
Kakvi su poslovni planovi i očekivanja za sljedeću godinu?
Vjerujem u potencijal ovog područja u regionu, ali se suočavamo sa istim komplikacijama između krajnjih korisnika, mrežnih operatera i politike. Obično su krajnji korisnici spremniji od ostalih, a ponekad i ova distanca naruši raspoloženje investitora. Da bi rasla, ovoj oblasti su potrebne konkretne akcije, politike i ulaganja u krovne instalacije za vlasnike kuća. Samopotrošnja, 6 kWp sa 6 kWp, donosi stvarnu vrijednost onoga što radimo, a to je proizvodnja vlastite struja na krovu. Mislim da bučna reklama o ogromnom sistemu na zemlji nije baš podrška nekome ko želi da instalira 6 kWp na svoj krov i smanjite vlastiti račun za struju.
Intervju vodila: Katarina Vuinac
Intervju u cijelosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala ODGOVORNO POSLOVANJE