Kako je prijedlog proširenja njemačkog auto-puta izazvalo negativne klimatske reakcije

Photo-illustration: Unsplash (Musa Haef)

U Njemačkoj je nedavno predloženo proširenje dionice auto-puta A5 izvan zapadnog grada Frankfurta, kako bi se omogućilo lakše kretanje, uslijed očekivanog porasta saobraćaja na jednoj od najprometnijih dionica u ovoj zemlji. Podaci pokazuju da bi do 2030. godine moglo na dnevnom nivou da ovim auto-putem prođe oko 200.000 vozila.

Iako se među razlozima zbog čega bi trebalo ostvariti predloženu ideju, nalazi i taj da će se smanjiti emisije štetnih gasova, razbijanjem gustine saobraćaja, ne slažu se svi sa takvim mišljenjem. Naime, brojni građani i stručnjaci ne dijele stav da je proširenje ovog puta dobro.

Kako prenose njemački, ali i svjetski mediji, ovakva odluka mogla bi negativno da doprinese postojećoj klimatskoj krizi, a takođe bi zahtijevalo milijarde eura što bi uticalo i na poreske obveznike.

Realizacijom projekta, koji bi uključio proširenje na 10 traka, zahtijevalo bi rušenje kuća koja se nalaze na tom području. Stvaranje otpadnog materijala, ispuštanje emisija, kao i gradnja novih kuća imalo bi uticaj na klimu.

Pročitajte još:

Proširenje, znači i povećanje saobraćaja što, kako se navodi, dovodi do većeg zagađenja vazduha. Iako postoje visoke barijere koje smanjuju buku, saobraćaj već prelazi dozvoljene nivoe u ovom smislu, a širenjem traka nivo bi se povećao dodatno.

Takođe, ovo bi ugrozilo i zaštićeno područje koje je posebno važno za očuvanje čiste vode za piće i njenog izvora.

Prema informacijama koje prenose njemački mediji, proširenje dionice bi moglo da ima negativan uticaj na rezervat za ptice, uzimajući u obzir i sječu velikog broja stabala koja se nalaze uz auto-put.

Dio građana i stučnjaka, uputio je apel vlasti da nisu saglasni sa donošenjem takve odluke.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti