Čelik se koristi za različite dijelove automobila – karoseriju, šasiju, motore, osovine, i druge komponente. Upotreba čelika je ključna zbog njegovih karakteristika poput čvrstoće, izdržljivosti ali i cijene u poređenju sa nekim drugim materijalima. Međutim, situacija u automobilskoj industriji se mijenja.
Auto industrija u Evropi ima potencijal da postane lider u proizvodnji čelika sa niskim sadržajem ugljenika ako zakonodavci odluče da usvoje zahtjeve za sadržaj zelenog čelika u novim automobilima. Proizvodnja automobila sa 40 odsto zelenog čelika mogla bi Evropi da uštedi 6,9 miliona tona emisije CO2 do 2030. godine, što je jednako eliminiranju godišnje emisije 3,5 miliona automobila na fosilna goriva, govore podaci sa sajta Transport & Environment.
Automobilski sektor u Evropi mijenja svoje lice i nastoji da postigne neto emisije do 2050. godine, a poznato je da u Evropskoj uniji od 2035. godine neće biti u prodaji novih automobila na fosilna goriva. Proizvodnja čelika, kao izvor emisija u proizvodnji automobila, predstavlja ključnu oblast za smanjenje ugljenika.
Pročitajte još:
- LUKSUZNI MODELI ELEKTRIČNIH VOZILA NA ČEKANJU
- U BIJELOM POLJU OTVORENA ZAJEDNIČKA ŽELJEZNIČKA STANICA SRBIJE I CRNE GORE
- EVROPSKOJ UNIJI POTREBNO VIŠE BRZIH PUNJAČA
Automobilski sektor trenutno troši 17 odsto čelika u EU. On može biti zamijenjen zelenim čelikom, koji se može proizvoditi korištenjem zelenog vodonika i elektrolučnih peći ili od recikliranog otpada, značajno smanjujući emisiju CO2 u poređenju sa tradicionalnim metodama. Primjena 40 odsto zelenog čelika u automobile bi dodala samo 57 eura cijeni električnog vozila do 2030. godine. Dok bi 2040. godine, prelazak na 100 odsto zelenog čelika koštao bi samo 8 eura više po automobilu u poređenju sa konvencionalnim čelikom, govore podaci Transport & Environment.
Zakonodavci se podstiču da postave ciljeve za proizvođače automobila da koriste sve veće količine zelenog čelika u novim automobilima, počevši od 40 odsto do 2030. godine, 75 odsto do 2035. godine, i 100 odsto do 2040. godine.
Na ovaj način, auto industrija može značajno doprinijeti smanjenju emisije CO2, čime bi se ostvarili važni klimatski ciljevi.
Energetski portal