Kina je zvanično u rad pustila Jinan-Hefei (G35), svoj prvi auto-put sa nultom emisijom ugljenika. Ovo je značajan korak prema razvoju održive transportne infrastrukture, a autoput proširen je na 152,7 kilometara.
Proširen na osam traka, omogućiće kretanje od 120 km/h, a opremljen je i sa tri servisne stanice, dvije parking zone i deset naplatnih rampi, prenose svjetski mediji.
Smanjenje emisije ugljen-dioksida ostvareno je primjenom naprednih tehnologija i sistema obnovljive energije. Iako auto-put godišnje proizvodi oko 13.600 tona CO2, upotrebom čistih tehnologija moguće je smanjiti emisije za količinu koja premašuje onu koju auto-put generiše, odnosno do 22.500 tona. Na taj način, ove tehnologije ne samo da kompenzuju emisije auto-puta, već imaju i veći kapacitet za smanjenje ugljeničnog otiska.
Govoreći o ovakvoj tehnologiji, na objektima u servisnim zonama auto-puta, naplatnim rampama, prilaznim putevima i nasipima, postavljeni su solarni paneli. Postoje i solarne nadstrešnice koje omogućavaju punjenje vozila.
Pročitajte još:
- Radne mašine odgovorne za 3,1 odsto emisija EU: Potrebne hitne zakonske mjere
- Blokirana gradnja važnog autoputa kroz FBiH
- Do 2030. godine cilj 400.000 kamiona i autobusa sa niskim emisija
Dalje, auto-put obuhvata i male vjetroturbine, geotermalne toplotne pumpe kao i sisteme za skladištenje energije koji mogu da obezbijede snagu od 9 MW, a maksimalno da skladište 18 MWh energije. Kako prenose svjetski mediji, takođe postoje i mobilni sistemi za skladištenje energije koji obezbjeđuju rezervno napajanje za mikromrežu.
Ovim projektom obuhvaćena su i dodatna unapređenja u pogledu energetske efikasnosti, što podrazumijeva i sisteme za prečišćavanje otpadnih voda, proširenje zelene površine i drugo.
Pored navedenog, auto-put koristi i druge napredne tehnologije, poput onih za praćenje stanja auto-puta, kojima se prikupljaju podaci u realnom vremenu i efikasnije pristupa rješavanju problema.
Podaci pokazuju da Kina godišnje gradi oko 6.000 kilometara i modernizuje 3.000 kilometara auto-puteva. Primjena ovakvih projekata ima veoma važnu ulogu u postizanju ciljeva zelene energije i smanjenja emisija.
Energetski portal