Kolosalni most “Hercegovina”, jedan od najvećih u regiji, sa dužinom od skoro jedan kilometar i visinom od preko 100 metara, te je jedan od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru Vc biće pušten 4. septembra.
Most “Hercegovina” dio je autoputa koji se gradi na pan-evropskom Koridoru Vc koji prolazi kroz BiH. Sastavni je dio dionice Počitelj – Zvirovići koja je duga je 11,07 kilometara, a najznačajniji objekat na dionici je upravo most “Hercegovina” čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve.
Ukupna količina materijala ugrađena u most je 38.000 kubnih metara betona, 9.000 tona armature, 1.500 tona kablova za prednaprezanje i 20.000 kvadratnih metara asfalta i hidroizolacije. Most je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoputa nalaze na jednoj konstrukciji.
Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići potpisan je 20. juna 2019. godine, a podijeljen je u dva LOT-a. Prvi LOT je obuhvatao dio trase do mosta “Hercegovina” i od mosta “Hercegovina” do petlje Zvirovići i izgradili su je Kinezi. Drugi LOT obuhvatao je gradnju grandioznog mosta “Hercegovina” čiju su izgradnju u konzorciju izgradili Azvirt te kineske kompanije Sinohidro i Povečajna.
Pročitajte još:
- Od jula ACC TAG uređaji i za autoputeve u Hrvatskoj
- Gradi se najduži tunel u BiH (VIDEO)
- EU donira 3,5 miliona eura za tunel Prenj
Izgradnja mosta finansira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta “Hercegovina” je 32.894.420 eura sa PDV-om.
Nedavno je izvršeno i probno ispitivanje opterećenja tog građevinskog objekta, a za tu priliku na gradilištu je korišteno 12 kamiona težine po 40 tona.
Energetski portal