
U Hrvatskoj je prethodnih godina aktualna tema bio plan povećanja kapaciteta LNG terminala na Krku, jednom od najvećih ostrva u zemlji, na kojem se radi, zbog čega bi terminal trebao više prerađivati prirodni gas u budućnost.
Prirodni gas se smatra tranzicionim gorivom na putu ka zelenoj tranziciji, jer emituje mnogo manje štetnih gasova u odnosu na druga fosilna goriva, a dodatni modul gasifikacije omogućava veću energetsku sigurnost.
Planirano je, kako smo naveli, dodavanje novog modula za pretvaranje gasa iz tečnog u gasovito stanje i omogućavanje veće količine gasa za preradu – do 250.000 kubnih metara na sat, sa godišnjom isporukom duplo većom nego do sada, između 6,0 i 6,1 milijun kubnih metara, objavljeno je na veb stranici Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Hrvatske.
Generalno, kada LNG stigne na terminal, potrebno ga je ponovo pretvoriti u plinovito stanje prije nego što se može koristiti kao izvor energije, zbog čega su moduli za gasifikaciju kao što je ovaj dio važne infrastrukture.
Radovi bi trebali biti gotovi krajem 2025. ili naredne 2026. godine.
U toku su pripreme za ugradnju dodatnog modula za povećanje kapaciteta LNG terminala na Krku, uključujući projektovanje, naručivanje potrebnih materijala i početak proizvodnje čelika za njegovu izgradnju.
Osim ovoga, planirani su i drugi projekti kao što su izgradnja dodatnih stanica koje će pomoći u distribuciji plina, izgradnja solarne elektrane za snabdijevanje energijom terminala, planovi za skladištenje CO2 za smanjenje emisije štetnih gasova i slične teme.
U sklopu tranzicije zelene energije vrši se i zamjena podmorskih kabala Krk-Cres-Lošinj radi modernizacije i digitalizacije mreže.
Energetski portal