Značajne promjene, problemi, i visoko postavljeni ciljevi u automobilskoj industriji, o kojima smo nedavno pisali, mogu izazvati dalekosežne posljedice. Slovenački ministar privrede sazvao je sastanak sa predstavnicima automobilske industrije, poslovnih udruženja i sindikata, čiji je cilj bio da se analizira trenutna situacija i formulišu neophodne mjere kako bi se slovenačka automobilska industrija prilagodila novim globalnim izazovima.
Njemačka automobilska industrija, koja ima snažan uticaj na evropsko tržište, suočava se sa ozbiljnom krizom. Spori prelazak na električna vozila, pad prodaje, ukidanje subvencija i sve veća konkurencija iz Kine samo su neki od problema koji opterećuju ovaj sektor. Kompanije poput Volkswagena, BMW-a i Mercedes-Benza bilježe značajan pad u prodaji, dok se suočavaju sa visokim troškovima proizvodnje i viškovima neprodatih vozila. Geopolitičke tenzije i nedostupnost ruskih sirovina dodatno otežavaju situaciju, a kineski proizvođači električnih vozila, zahvaljujući povoljnijim uslovima proizvodnje i subvencijama, konstantno vrše pritisak na evropske kompanije.
Pročitajte još:
- Kriza u njemačkoj autoindustriji ukazuje na dublje probleme i nove promjene?
- Pet načina da posjedovanje električnih vozila postane praktičnije
- “Tojota” povećava ulaganje u električne leteće taksije za 500 miliona eura (VIDEO)
![](https://energetskiportal.rs/wp-content/uploads/2024/02/p-l-6C0CPEYI3T0-unsplash-1-340x227.jpg)
Ovi izazovi imaju direktan uticaj na mnoge pa i slovenačku privredu, s obzirom na to da je slovenačka automobilska industrija izrazito izvozno orijentisana i usko povezana sa drugim proizvođačima. Tokom sastanka u Sloveniji, kojem su prisustvovali predstavnici Kancelarije Republike Slovenije za makroekonomske analize i razvoj, Privredne komore Slovenije (GZS), Obrtno-preduzetničke komore Slovenije, Udruženja poslodavaca Slovenije i Saveza slobodnih sindikata Slovenije, naglašena je potreba za hitnim dijelovanjem.
Tokom sastanka istaknuta je neophodnost sprovođenja strukturnih mjera koje bi obuhvatile unapređenje proizvodnih procesa kroz integraciju novih tehnologija, digitalizaciju, automatizaciju i robotizaciju. Predstavnici industrije izrazili su očekivanje da će država, čak i privremenim mjerama poput najavljene šeme skraćenog radnog vremena, pomoći u zadržavanju zaposlenosti u periodima privremenih oscilacija potražnje. Te mjere trebalo bi iskoristiti i za dodatno osposobljavanje zaposlenih, s obzirom na to da će restruktuisanje industrije zahtijevati nova znanja i kompetencije, kako se navodi na sajtu Vlade Slovenije.
U kontekstu izazova sa kojima se suočava automobilska industrija u Njemačkoj i Evropi — Slovenija nastoji da predvidi negativne posljedice na svoju privredu i preduzme adekvatne mjere. Analitičari upozoravaju da je neophodno brzo prilagođavanje e-mobilnosti kako bi se zadržala konkurentska prednost na globalnom tržištu.
Energetski portal