Kompanija „Opel“ obilježila je veliki jubilej, 125 godina postojanja, a automobile koje su plasirali cijeli životni vijek razvijali su u naprednije varijante i dostigli svoj konačni cilj – da od 2028. godine proizvodi samo električna vozila.
Proslavu jubileja iskoristili su da predstave na koji to način planiraju da se pozicioniraju za elektrifikovanu automobilsku budućnost. Više od 7.000 posjetilaca koji su doputovali u Riselshajm imalo je priliku da iz prve ruke iza kulisa vidi kako „Opel“ kombinuje automobilsku tradiciju sa održivom budućnošću. Tokom dana otvorenih vrata posjetioci su mogli da uživaju u vožnji sa Opel Corsa Rally Electric, a Opel Grandland i novi Opel Frontera imali su svoju javnu premijeru.
Jubilej „Opela“ pokazao da je ne staju u novim idejama, pa su predstavljeni planovi za projekat “grEEn-campus”, novo globalno sjedište „Opela“ i buduće sjedište Stellantisa (njihove matičke kuće) u Njemačkoj.
Ovaj prostor potrebe za električnom energijom zadovoljiće iz obnovljivih izvora energije, preko krovova će biti fotonaponski sistem sa oko 7.000 panela. Kako bi bili kompanija sa nultom neto emisijom ugljenika, koristiće efikasne tehnologije toplotne pumpe, zelene površine će biti navodnjavane kišnicom kako bi se smanjila potrošnja vode.
Pročitajte još:
- Stagnacija prodaje električnih vozila – do kada će trajati?
- „Vrijeme je da kažemo zbogom“ – Volvo se oprostio od dizelaša
- Za podsticaje pri kupovini električnih automobila milion KM
„Projekat „grEEn-campus“ u Riselshajmu dio je naše posvećenosti korporativnoj društvenoj i ekološkoj odgovornosti u Stellantis-u. Sa ovim projektom, naš pristup ide daleko izvan radnog mjesta: želimo da izumimo radne prostore sutrašnjice, ekološki odgovorne i potpuno prilagođene našim novim hibridnim i fleksibilnim načinima rada, na licu mjesta i na daljinu“, rekao je ranije Ksavier Šere, glavni direktor za ljudske resurse i transformaciju Stellantis-a.
Brend iz Riselshajma i ranije je išao ispred svog vremena, pa je oprema za sve modele bila sigurnosni pojas kao standard od 1973. godine, tri godine prije nego što su sigurnosni pojasevi postali obavezni.
Niihovi inženjeri rano su uvidjeli da je elektromobilnosti budućnost u odnosu na automobile sa unutrašnjim sagorijevanjem. Prvi projekat elektromobilnosti bio je “Impuls” 1989. i trajao je do 1999. godine. Prvi električni automobil pogodan za svakodnevne vožnje je Opel Ampera, koja je 2012. godine proglašena automobilom godine u Evropi.
Energetski portal