U Kini je predstavljena najnovija generacija električnih baterija, koje omogućavaju iznadprosječnu izdržljivost, trajanje i brzo punjenje. Ova inovacija dolazi iz kompanije „Geely Auto Group“, a na svim testovima baterija je pokazala zapanjujuće rezultate.
Nova baterija nosi oznaku LFP, što znači litijum-željezo-fosfat, a sva tajna krije se u njenoj konstrukciji. Baterija će moći da se puni do 3.500 puta, što je ekvivalentno približno milion kilometara.
Kineska kompanija saopšila je da njihova LFP baterija obećava značajne koristi za tržište polovnih električnih automobila, jer EV vozila mogu održavati performanse preko 600.000 milja uz minimalni gubitak kapaciteta.
Na osnovu prosječne porodične vožnje od 20.000 kilometara godišnje, nova tehnologija EV baterija može biti u upotrebi do 50 godina, značajno produžavajući vijek trajanja baterije. Ovako dug vijek baterije postignut jer zahvaljujući tome što ima smanjenu stopu unutrašnjih hemijskih reakcija.
Pročitajte još:
- KOLIKO JE NAPREDOVALO EVROPSKO TRŽIŠTE BATERIJA ZA SKLADIŠTENJE ENERGIJE?
- U KOJOJ GODINI BI EVROPA MOGLA PROIZVESTI DOVOLJNO BATERIJA ZA SVOJE POTREBE?
- BRZ RAZVOJ BATERIJA KLJUČAN ZA ENERGETSKE I KLIMATSKE CILJEVE?
Ova baterija se puni od 10 do 80 odsto za svega 17 minuta i 4 sekunde. Na temperaturama okoline od -30 stepeni Celzijusa, stopa zadržavanja kapaciteta drugih baterija u prosjeku je pala na 78,96 odsto, dok je nova tehnologija Short Blade EV baterija zadržala 90,54 odsto svog kapaciteta. Baterija ima gustoću energije od 192 Wh/kg.
Kineski mediji pišu da je baterija za 40 odsto kraća od drugih, sa 580 milimetara dužine u odnosu na standardne koje su 960 milimetara.
Predstavljajući testove bezbjednosti kompanija je čak ispalila metak kalibra 5,8 milimetara u bateriju i ona se nije zapalila, bila je potopljena u morsku vodu, bačena u vatru, pa čak i pregažena s valjkom od 26 tona, a prošla je i test probijanja ekserom što je dugo bio zaštitni znak proizvođača „BYD“.
Energetski portal