U Banja Luci je u toku kampanja “Vozite bezbjedno električne trotinete” s ciljem povećanja bezbjednosti vozača trotineta i trajaće do 31. avgusta. Početak preventivne aktivnosti ozvaničen je postavljanjem saobraćajnog poligona na platou ispred RK „Boska“ na kojem je na praktičan način prikazano pravilno korišćenje sve popularnijeg prevoznog sredstva.
Iz Auto-moto saveza RS su naveli da povećanje broja vozača električnih trotineta na putevima za posljedicu ima povećanje konfliktnih situacija i saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju zbog čega su neophodne ovakve akcije.
Podsjećamo, Republika Srpska je zakonski regulisala kretanje električnih trotineta i drugih lakih ličnih električnih vozila na putevima Srpske u Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima.
Pravila za vozače razlikuju se u zavisnosti od klase:
Klase 1 i 3 (maksimalna brzina kretanja do 6 km/čas)
Klasa 1 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/čas, bez sistema samobalansiranja i sjedišta,
Klasa 3 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/čas, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta.
Klase 2 i 4 (brzina do 25 km/čas)
Klasa 2 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/čas, bez sistema samobalansiranja i sjedišta,
Klasa 4 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/čas, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta
OBAVEZNA OPREMA
Ograničivač brzine kojim se obezbjeđuje da se ne prelazi maksimalna konstruktivna brzina, s tim da vozila klase 2 i klase 4 obavezno imaju i ograničenje brzine na 25 km/čas, a ukoliko se kreću površinama namijenjenim za kretanje pješaka, imaju ograničenje brzine na 6 km/čas.
Pročitajte još:
- NOVINA NA ULICAMA BANJE LUKE: NAKON TROTINETA DOSTUPNI I ELEKTRIČNI BICIKLI
- CARINSKE TARIFE NEPROMIJENJENE ZA ELEKTRIČNE BICIKLE I TROTINETE
- TREĆA ANKETA NA GIS PLATFORMI ZA URBANU MOBILNOST ZA BANJU LUKU
Sva vozila treba da budu opremljena prednjim i zadnjim katadiopterom, s tim da su vozila klase 2 i klase 4 obavezno opremljena i prednjim i zadnjim svjetlom za osvjetljavanje puta,
Sve klase ovih vozila moraju imati uređaj za davanje zvučnih signala.
Obaveze vozači električnih trotineta klase 1 i 3
Lica koja koriste za prevoz električne trotinete klase 1 i 3 (vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/čas) obavezna su poštivati propise iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređeno kretanje pješaka.
Obaveza lica koje koristi ovakvo vozilo (klase 1 ili 3) jeste i da posjeduje identifikacionu potvrdu i naljepnicu za električni trotinet kojim se kreće.
Obaveze vozača električnih trotineta klase 2 i 4
Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se na lice koje koristi električni trotinet klase 2 i klase 4 (vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/čas).
Vozači električnih trotineta klase 2 i 4 moraju obavezno ispuniti i sljedeće uslove:
- a) posjedovati identifikacionu potvrdu i naljepnicu za električni trotinet kojim se kreće,
- b) imati više od 14 godina,
- v) posjedovati potvrdu o poznavanju propisa o bezbjednosti saobraćaja na putevima, koju izdaje Zavod u skladu sa propisima koji uređuju oblast bezbjednosti saobraćaja ili vozačku dozvolu kojom se dokazuje pravo upravljanja vozilom bilo koje kategorije,
- g) za vrijeme vožnje nositi na glavi zakopčanu zaštitnu kacigu.
Električnim trotinetima bilo koje klase nije dozvoljeno prevoženje drugih osoba.
IDENTIFIKACIONA POTVRDA I NALJEPNICA
Identifikacionu potvrdu i naljepnicu izdaju stanice tehničkog pregleda vozila na zahtjev vlasnika, odnosno korisnika električnog trotineta.
Identifikaciona potvrda za električni trotinet je dokument kojim se potvrđuju tehničke karakteristike električnog trotineta.
Identifikaciona naljepnica za električni trotinet je naljepnica koja se postavlja na električni trotinet radi prepoznavanja.
Troškove izdavanja identifikacione potvrde i naljepnice snosi tražilac identifikacione potvrde i naljepnice, u iznosu od 20 KM.
Kampanja se sprovodi u saradnji sa Ministarstvom saobraćaja i veza Republike Srpske, Ministarstvom unutrašnjih poslova Republike Srpske, Agencijom za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske i gradom Banjaluka.
Energetski portal