Tunel bi za duplo skratio putovanje od Pala do Istočnog Novog Sarajeva

Foto-ilustracija: Unsplash (Ks Kyung)

U prostorijama Gradske uprave Istočno Sarajevo u četvrtak je predstavljena predstudija izvodljivosti za tunel od Istočnog Novog Sarajeva do Pala, koji bi trebalo da u budućnosti saobraćajno poveže opštine u okviru grada Istočno Sarajevo, znatno skrati vrijeme vožnje i, što je najvažnije, u narednih nekoliko godina predstavlja trasu buduće brze ceste i vezu ovog dijela Republike Srpske sa Srbijom.

Iz Gradske uprave je saopšteno da su prezentaciji prisustvovali predstavnici firme Sinohydro iz Kine, koja je finansirala ovu predstudiju, načelnici opština Pale Boško Jugović, Istočno Novo Sarajevo Jovan Katić, Istočna Ilidža Marinko Božović, Trnovo Dragomir Gagović, te privrednici iz Istočnog Sarajeva, zainteresovani za ovaj projekat.

Gradonačelnik Istočnog Sarajeva Ljubiša Ćosić rekao je da je ovaj projekat, iako se nekome trenutno činio nerealan, moguć i ostvariv.

„Izgradnja tunela, koji je još prije nekoliko godina predviđen u strateškim dokumentima grada Istočno Sarajevo, nije neizvodljiva. U Gradskoj upravi Istočno Sarajevo ozbiljno se bavimo ovim projektom, koji za nas ima veliki strateški značaj. Osim što bismo omogućili direktnu saobraćajnu povezanost gradskih opština, odredili bismo i trasu buduće brze ceste ili auto-puta koji će povezivati istočni dio Republike Srpske sa Srbijom“, rekao je Ćosić.

Pročitajte još:

Ćosić je naglasio da bi ovaj dokument u narednom periodu trebalo da bude predstavljen i u Vladi Republike Srpske.

„Vjerujem da bi projekat mogao da bude u potpunosti implementiran za 10 do 15 godina, što znači da itekako dugoročno razmišljamo o razvoju i budućnosti ovih prostora. Podsjetiću i da nam se nekad činilo nemogućim da bude izgrađen tunel preko prevoja Čemerno, ali je taj veliki projekat, koji je u potpunosti finansirala Vlada Republike Srpske, zaista realizovan“, istakao je Ćosić. Prvobitno je razmatrano pet varijantnih rješenja za koja su primijenjeni identični projektni elementi, a u uži izbor ušla su tri najprihvatljivija i najisplativija rješenja.

Nakon detaljne analize, odabrana je varijanta koja predviđa izgradnju jednog tunela dužine oko šest kilometara, sa početnom tačkom u naselju Miljevići u Istočnom Novom Sarajevu i izlazom u zoni naselja Radonjići, u opštini Pale, navodi se u saopštenju.

Dužina pojasa cijele trase iznosi oko 14 kilometara, dok je širina četiri kilometra.

Iz Istočnog Novog Sarajeva, od naselja Miljevići, bila bi izgrađena nova dionica puta, paralelno sa postojećom, dužine oko četiri kilometra, koja bi dalje prolazila kroz tunel, dug oko šest kilometara i završavala u naselju Radonjići, u neposrednoj blizini hotela Forest u opštini Pale.

Umjesto dosadašnjih oko 40 minuta vožnje od Pala do Istočnog Novog Sarajeva, tunel bi smanjio vožnju između dvije opštine na oko 20 minuta.

Osim toga što bi direktno saobraćajno povezao gradske opštine, tunel bi mogao da bude i dio trase buduće brze ceste, odnosno, auto puta Sarajevo-Beograd.

Predstudiju izvodljivosti uradila je firma AIK inženjering iz Banovića, a izradu dokumenta finansirala je kineska kompanija Sinohydro.

Izvor: eKapija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti